1 Laatst bewerkt door miranda1980 (29-05-2010 07:57)

Onderwerp: Hoogte biscuit en cupcakes vullen

He meiden,

Ik ben voor het eerst aan het bakken en wil graag voor mijn zoontje morgen een taart en cupcakes maken.

Ik heb val alles in huis, maar ik stuit op een aantal vraagjes....

Wie o wie kan mij helpen?

- Ik heb biscuitmix voor een ronde vorm van 24 cm en hij is nu uit de oven maar is van boven wat bol en hij is ook niet zo hoog geworden als de biscuitvorm. Klopt dit en is het normaal dat de bovenzijde wat boller staat?

-Hoe krijg ik de taart doorgesneden zonder taartzaag? Die heb ik nl. niet gekocht.

-De cupcakes van binnen vullen, wat is het prettigst...de appelboor of een spuitzak en met spuitzak, moet ik dan zonder gaatje te maken in de cakes spuiten?

Sorry voor mijn vraagjes....

Oh en nog een, als ik mini-cupcakes maak...
Hoe lang gaan die in de oven?

Heel erg bedankt alvast!!!

2

Re: Hoogte biscuit en cupcakes vullen

Help als topic titel is niet erg handig.. dat ga ik even melden. 

Heel veel antwoorden kan je in de FAQ vinden ;) 

Hoe je de cupcakes wil vullen hangt een beetje vanaf welke vulling je gebruik.  Maar persoonelijk vind ik met een spuitzak het makkelijkst.
Met mini cupcakes kijk ik na ong 10 min of ze gaar zijn.. soms hebben ze iets langer nodig.

3 Laatst bewerkt door Ottolien (29-05-2010 07:48)

Ik zaag m'n taart nog altijd door midden met een broodmes ;). Han er bovenop en voorzichtig snijden/zagen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Fijn meiden....
Dan ga ik maar even in de faq kijken...had daar nog niet in gekeken omdat ik nog niet zoveel op het forum vertoef!

Ik wil het onderwerp wel aanpassen, maar dat gaat niet.

Mijn eerste cc's zijn mislukt....
Met mijn koppie bij de kids tijdens het mengen en wat blijkt nu...
heb teveel boter gebruikt dus de cc's waren nat en niet gaar.

Ach ja, zo leren we het wel.

5

miranda1980 schreef:

Fijn meiden....
Dan ga ik maar even in de faq kijken...had daar nog niet in gekeken omdat ik nog niet zoveel op het forum vertoef!

Ik wil het onderwerp wel aanpassen, maar dat gaat niet.

Mijn eerste cc's zijn mislukt....
Met mijn koppie bij de kids tijdens het mengen en wat blijkt nu...
heb teveel boter gebruikt dus de cc's waren nat en niet gaar.

Ach ja, zo leren we het wel.

Aanpassen kan door op het knopje MELD te klikken.........dan kan een mod je berichttitel wijzigen.

Succes met bakken en ik ben benieuwd naar de resultaten!

Vullen met een appelboor vind ik het makkelijkst.......gat erin, vulling er in doen en dan een stukje van het uitgestoken stuk eraf zodat het dekseltje weer past.