1

Onderwerp: [feedback] Oma wordt 85

Nouja, niet de mijne, maar die van m'n klant :)
Opdracht was een vrolijke bloemenstapel te maken, met 85 erop.

't Is m'n tweede echte stapel :)
De vullingen:
lila taartje met bbr en ananas en mandarijn
oranje taartje chocobiscuit met bokkepootjesslagroom en bc-mic met kersenjam
gele taartje met twee laagjes lemoncurd+citroenkwarktaarttoetje

Nou, komt ie :)

http://i295.photobucket.com/albums/mm135/Rozemarijke/taarten/IMG_7468640x480.jpg

http://i295.photobucket.com/albums/mm135/Rozemarijke/taarten/IMG_7463640x480.jpg

2

Re: [feedback] Oma wordt 85

Wat een leuke stapel,daar word je helemaal vrolijk van.

Groetjes Pascalle

3

Mooi hoor :Y  en de vullingen volgens mij jammie jammie

4 Laatst bewerkt door joyce1982 (28-05-2010 14:38)

ik vind de taart leuk.. mooi bloementjes..

alleen ik vind de bovenste laag te groot... als je 1 maat kleiner had gepakt, dan was het een mooier geheel geworden

en jammer dat het blaadje bovenop wat gescheurd is

maar verder  :thumb:

Lekker feestelijk rond.....

5

Inderdaad zou ik ook het afstandverschil tussen de lagen hetzelfde houden. Dus bijv. 10-15-20... dan staan de lagen allebei 2,5 cm van de kant af. Welke maten heb je nu gebruikt?

Maar overall: Ik vind het een prachtige stapel met een mooie kleurencombi.

6

hele leuke vrolijk stapel :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

7

Hele mooie pastelstapel, past precies bij een oma van 85!! Heel lief en mooi ook de randjes met bloemetjes, staat echt prachtig!!

Het enige feed back puntje wat ik kan geven zijn de maten van de taart, het is altijd mooier als er wat meer ruimte tussen zit. Ik hanteer als minimum 5 cm tussen de taartgroottes (dus 25 cm, daarboven 20cm etc), maar eigenlijk is het mooier als er 7,5 cm tussen zit maar dat is vaak een beetje moeilijk te krijgen qua aantal stukjes en vormen ;)

Prachtige stapel, Rozemarijke!! :thumb:

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

8

ontzettend mooie kleuren en die bloemen als randjes en ook bovenop! Misschien had je de 85 kunnen omkaderen zodat het ermeer uit zou springen!

9

mooie stapel  :thumb:

10

Lekker vrolijke stapel!!

Wat mij opviel was idd het verschil in grootte van taarten.. maar goed niet iedereen heeft alle bakblikken in huis..

Zelf had ik denk ik op t onderste bloemen randje ook zilverenpareltjes gedaan.. Dan had je de randjes hetzelfde..

Maar tis gewoon een leuke vrolijke stapel!

11

Da's dus idd het probleem.... geen kleiner bakblik dan 16 cm :( (de andere twee zijn 20 en 26). Komt nog, staat op m'n verlanglijstje ;)

Dat randje en de zilveren balletjes had ik idd zelf ook bedacht en uitgeprobeerd, maar had maar 1 maat balletjes ook, en dat was op die grote bloemen geen porum  :/
Dat van die 85 omkaderen is een goed idee! Ga ik voor de volgende keer onthouden :)

12

Prachtig !!!

Groetjes, Conny

13

:thumb: mooi hoor!!

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

14

Allereerst een leuke vrolijke stapel en strak bekleed, ik denk dat oma daar heel blij mee is :D

Ik vind de blaadjes aan de bovenkant niet tot zijn recht komen, in dit geval had ik ze iets dunner uitgerold en plat op de taart gelegd.
Ik zie dat je het van marsepein hebt gemaakt, maar als je het van fondant had gemaakt hadden de blaadjes van de bloemen mooier omhoog blijven staan.
Maar ik snap ook wel dat je fondant nooit hetzelfde kan kleuren als marsepein.

Maar al met al een hele leuke en mooie taart :thumb:

Alles goed???? nee 3 fout

15 Laatst bewerkt door Post (29-05-2010 10:56)

ook ik zou voor een ander bovenmaatje gaan (maar dat is al een paar keer gezegd). Ook de bladeren zou ik iets dunnen uitrollen en een bladmotief (iets dieper) in maken zodat dat meer opvalt.
Verder is het een prachtige taart waar oma echt blij mee zal zijn!

groeten, Bianca
TAART in huis

16

lune schreef:

Allereerst een leuke vrolijke stapel en strak bekleed, ik denk dat oma daar heel blij mee is :D

Ik vind de blaadjes aan de bovenkant niet tot zijn recht komen, in dit geval had ik ze iets dunner uitgerold en plat op de taart gelegd.
Ik zie dat je het van marsepein hebt gemaakt, maar als je het van fondant had gemaakt hadden de blaadjes van de bloemen mooier omhoog blijven staan.
Maar ik snap ook wel dat je fondant nooit hetzelfde kan kleuren als marsepein.

Maar al met al een hele leuke en mooie taart :thumb:

Niet aan gedacht, de fondant, maar idd... wel handiger! Thanks!