1

Onderwerp: Ook ik aan de koekjes...

wie had dat gedacht!! Na al mijn jaren taart (al 4 jaar nu) heb ik eigenlijk nooit koekjes gemaakt, vond het eigenlijk nooit zo aantrekkelijk op de een of andere manier.
Maar ik heb hier nu een vriendin die helemaal into de koekjes is (met royal icing overigens ) en ben toch aardig aangestoken met haar koekjes virus!! :D Overigens vind ik de koekjes versieren met fondant leuker, kan ik toch meer kanten op.
Hier komen mijn "creaties":

Señorita Margarita, helemaal in de Spaanse stijl die vrolijke koekje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TYO4VYQJ.jpg

Lentekoekjes, ook in felle Lara-kleurtjes  ;)  :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-W7QZHFN7.jpg

Communiekoekjes voor vrienden van ons in Madrid: het matrozenpakje is een traditionele communiekleding, al hoewel dit jongetje gewoon keurig in echt pak ging ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJMLQICE.jpg

En als laatste piratenkoekjes, ook erg leuk om te maken  :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MUBFQZQQ.jpg

Een warme zonnestraal uit Spanje!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

2

Re: Ook ik aan de koekjes...

Jeetje,... wat zien die er super mooi uit zeg!!

3

Die bloemetjes... echt leuk gedaan!!! :thumb:

Pluk de dag!
liefs, Anita

4

En nog koekjes ook!! Leuk he? :D

Ze zijn stuk voor stuk enig, maar die matrozen-shirtjes!! Om te zoenen :Y Heb je een rompertje een stukje kleiner gemaakt of is daar een aparte uitsteker voor?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

hele leuke koekjes parade :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Zelden mooiere koekjes gezien. Super!

7

Ge-WeL-DiG  :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

8

Wat een schatjes!! En ook echt allemaal, kan niet kiezen... Die piraatjes ga ik ook onthouden, is leuk voor mijn zoontje om te trakteren, een cc is voor die kleintjes toch een hele hap.

En bedankt voor de zon! Hij begint meteen te schijnen!

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

9

Adrienne schreef:

En nog koekjes ook!! Leuk he? :D

Ze zijn stuk voor stuk enig, maar die matrozen-shirtjes!! Om te zoenen :Y Heb je een rompertje een stukje kleiner gemaakt of is daar een aparte uitsteker voor?

Haha, je ik vind het opeens echt superleuk die koekjes!! Heb me toch een hoop uitstekers besteld in de US ;)  :/

De matrozenpakjes zijn het rompertje (die grote met die impressiematjes erbij van CK), daar een stukje vanaf gedaan. De kraag is gemaakt van een ruituitsteker (eerst door de midden en dan met dezelfde ruituitsteker een hoek eruit meer naar rechts, daarna een beetje bijsnijden dat je recht "slierten" om te knopen hebt).

En dank je wel Adrienne!!

10

Ontzettend mooi! Vooral de eerste vind ik heel erg leuk!!

Groetjes, Daphne

11

Ohhhhhhhhhh.......geweldig en vooral die eerste vind ik zooooo cute!  :Y

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

12

Wow! Echt alle 4 helemaal super!
Krijg zo zin om aan de koekjes te gaan.....

13

Ze doet nooit koekjes....... Alsof je niet anders doet, prachtig! Vrolijk, zonnig, helemaal Lara. De piraatjes zijn lief!
Blij weer wat van je te lezen. :Y

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

14

Ziet er goed uit hoor! Schattig!   :thumb:

15

Je bent ook meteen in alle rubrieken volop aanwezig  :lol:  :lol:
Maar je koekjes zijn SUPER!!!!

groeten Annemieke
Cake It

16

Zooooooo........leuk zeg !! ga morgen ook maar koekjes maken hahaha.... Heb je eerste even opgeslagen, die vind ik zo schattig  :thumb:

17

ooo, vooral het eerste koekje vind ik bijzonder goed geworden. wat een vrolijkerd!!!

18

Erg leuke koekjes; allemaal!!  :thumb:

19

Ze zijn echt geweldig. Je eerste bloem vind ik de leukste! Zo lief ziet ze eruit.

20

Je staat gewoon in alle rubrieken! Wat een prachtwerkjes (en foto's) zijn dit ook weer! Echt super, zou spontaan zin in koekjes maken krijgen  ;) . Ik heb ook meer met de felle kleurtjes (vandaag een bruidstaart in pasteltinten en daar word ik zelf toch minder blij van merk ik)

Groet, Jolanda

21

Ooohhh vind ze helemaal geweldig!!
Heb ook ontzettend zin om koekjes te gaan maken.
Denk dat ik volgende week maar eens een poging ga doen  ;)

Welk recept heb je gebruikt voor de koekjes??

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

22

Pooh schreef:

Ze doet nooit koekjes....... Alsof je niet anders doet, prachtig! Vrolijk, zonnig, helemaal Lara. De piraatjes zijn lief!
Blij weer wat van je te lezen. :Y

Hihi, ja soms hè ;) Enne meis, ook heel fijn om jou weer effies te zien!! Je hoort "gauw" van me hoor, het is hier een mega hektische tijd geweest (en dat wordt het binnen een paar weken weer met Julio zijn examens)... zucht   :rolleyes:

Hele dikke knuf en weet dat ik vaak aan je denk!!!

23

Meiden, dank jullie wel voor de reacties!! Ja gek hè dat ik opeens zo helemaal into de koekjes ben, Julio kijkt ook een beetje wazig naar me ;)  :lol: Maar het is echt heel erg leuk om te doen, althans met fondant, met icing vind ik minder (wordt bij mij zo'n zooi, hihi  :cool: )

Het recept dat ik gebruik, lijkt op dat van PP maar heeft wat minder suiker en meel. Dat van de minder suiker vind ik echt prima hierbij want met de laag fondant (je hebt toch wel 3 mm nodig om het mooi glad erop te krijgen) wordt het behoorlijk zoet.
100 gram suiker
200 gram boter (kamertemperatuur)
1 groot ei
1 eetl vanille (echte, als je kunstmatige gebruikt, wat minder nemen)
350 gram bloem

boter met suiker goed kloppen tot smeuíge crème, daarna ei erbij, kort kloppen totdat het opgenomen is, essence erbij, even doorroeren en daarna de bloem in 2 porties (anders stuift het zo ;) ). Een doorkloppen en event. kort doorkneden (niet te lang, anders krijg je glutenvorming en worden je koekjes taai).

Daarna (het is een hele zachte massa) het tussen 2 vellen bakpapier doen (of ze even knippen, hier heb je alleen maar standaard velletjes, niet die grote rollen zoals in nederland ;) ) en dan gelijk uitrollen ertussen op gelijke dikte. Daarna zo tussen de bakpapier vellen in de koelkast een uurtje en vervolgens kun je heel makkelijk de vormpjes uitsteken.

Oven op 180ºC en ongeveer 12-15 minuten bakken, ze moeten aan de zijkant goudbruin worden en niet meer helemaal zacht aanvoelen. Laten afkoelen op een rek en daarna versieren ;)

Sukses allemaal!!

Zonnestraal!!

24

Ik had ze al gespot bij je album toen ik de ark taart ging bekijken.

Ik vind je paarse kip ook geweldig trouwens :D :D

Hele leuke fleurige koekjes

Alles goed???? nee 3 fout

25

Ik vind ze gewoonweg prachtig!!! :Y

Vele en lieve groetjes Nicole