1

Onderwerp: (FEEDBACK) Dringend hulp gevraagd (vooral van de gevorderden :))!

Bijgaand een foto van de versieringen die ik tot nu heb gemaakt voor een stapeltaart waar ik nu mee bezig ben (schoentjes en tasje nog niet helemaal af).

Nu wil ik de taarten gaan bekleden met marsepein. Ikzelf wilde met bruin (zie foto) de taarten bekleden, maar mijn zusje zegt dat ik het beter met blauw (zie foto) kan doen; zo springt het er allemaal wat beter uit. Nu is zij véél modebewuster dan ik en ik denk dat ze ook wel gelijk heeft, maar ik wil toch graag jullie mening alsjeblieft! Ik wil namelijk nu een taart maken die echt helemaal naar mijn zin is!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QMLEPZFA-D.jpg

Jacqueline

2 Laatst bewerkt door mniek (28-05-2010 16:57)

Re: (FEEDBACK) Dringend hulp gevraagd (vooral van de gevorderden :))!

Persoonlijk vind ik de bruin nog te licht. Kun je er geen donkerbruin van maken? Anders zou ik toch ook voor de blauwe gaan. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Ik weet niet of ik bij de gevorderden hoor...... :think:

Volg je hart...want dat klopt!

3

Nou, en of jij bij de gevorderden hoort, je maakt hartstikke mooie taarten! Bedankt... ik ga nog even boodschappen doen en ik hoop op veel reacties, waarschijnlijk wordt het dan 'meeste stemmen gelden'!

Jacqueline

4

Ik zou ook voor de blauwe gaan, lekker lente!! :Y

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

5

Ja, ik zou ook voor de blauw gaan! Ik hou wel van knalkleuren!

Maar dan was het helemaal gaaf geweest als bijvoorbeeld de randjes van de strik ook blauw waren :o

Overigens, heel erg chocolade bruin, dus nog een stukkie donkerder (net wat Mniek zegt) vind ik ook echt een super combi met roze hoor!!

Hmm... aan mij heb je ook niks :o

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

ik zou voor de bruin gaan, alleen zou ik die dan veel donkerbruin maken, heel donkerbruin.
Mocht dat niet lukken, want dat is best lastig met bruine kleurstof (ik gebruik dan de chocoladefondant van bakels) , dan zou ik gaan voor de blauwe.
:) succes!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

'k zou voor chocofondant gaan als je dat bruin bedoelt tenminste

8

bruin met roze vind ik ook erg mooi .

ik kleur m,n fondant of marsepein altijd met cacaopoeder , daar kun je hem goed bruin mee krijgen eventueel met een druppie zwarte kleurstof .

succes, zal zowie zo een mooie taart worden want je decoraties zien er al super uit .

( weet ook niet of ik gevorderde ben lol;))

groetjes brigitta

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

9

Ik zou ook voor bruin gaan, maar dan ook veel donkerder kleuren. Ook mijn voorkeur is toevoegen van chocofondant. Kleurt namelijk heel erg mooi.

Omdat je in de strik zo te zien wit hebt gebruikt, zou ik dat wel ergens terug laten komen. Bijvoorbeeld in een parelrand!

Was je voornemens om alle kleuren te gaan gebruiken? Dus ook het blauw. Dan was het inderdaad mooi geweest als je roze strik afgewerkt was met blauw. Ik persoonlijk zou nu het blauw helemaal niet gebruiken.

Gevorderd?! Wanneer ben je dat?

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

10

Etspaghet schreef:

Ja, ik zou ook voor de blauw gaan! Ik hou wel van knalkleuren!
Maar dan was het helemaal gaaf geweest als bijvoorbeeld de randjes van de strik ook blauw waren :o

Overigens, heel erg chocolade bruin, dus nog een stukkie donkerder (net wat Mniek zegt) vind ik ook echt een super combi met roze hoor!!
Hmm... aan mij heb je ook niks :o

Pcies!

11

Super!

Onwijs bedankt voor het meedenken. Ik ben uiteindelijk gegaan voor blauw, omdat ik niet wist hoe ik de bruine marsepein donkerder moest maken. De tip om er cacao door heen te doen las ik pas toen ik de onderste taart al blauw had gemaakt.....

Bijgaand een foto hoe 'ie er nu uit ziet. Ik vind hem eigenlijk nog te rustig.... en helaas zijn mijn gouden en roze pareltjes op. Heeft iemand nog tips misschien?

Alvast superbedankt!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZKOLKHWG-D.jpg

Jacqueline

12

Definitie gevorderden: in ieder geval meer taarten hebben gebakken dan ik, al lang lid zijn van dit forum en meer berichten hebben geplaatst dan ik, hahaha!

Jacqueline

13

als je nog wat wilt mee opdoen , wat volgens mij zeker mag : wat kleine juweeltjes : een parelketting, een ring, enz.blijft bij het thema , wel in hetzelfde roos met wat glitter afgewerkt zou ik doen

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

14

vind je schoentjes  :thumb:

15

een lipstick,......
ik ben maar wat aan het brainstormen