Onderwerp: Chocolade portret voor op de taart
Hé iedereen..
Ik zit al héél lang op het forum, lees regelmatig mee, maar post eigenlijk nooit echt wat.
Daar moest natuurlijk een keer verandering in komen!
Mijn moeder is 50 jaar geworden en daar hoort natuurlijk een taart bij. Aangezien niemand in de familie gek is op marsepein (lees: ze vinden het eigenlijk gewoon niet te eten ) Moest ik natuurlijk iets anders verzinnen waar iedereen wél gek op is: Chocola!
Dus ik heb me uitgeleefd op dit chocolade portret.
Ik heb het gemaakt naar het plaatje van het kaartje wat we aan haar gaan geven (snappen jullie die zin? haha)
De randjes zijn niet echt netjes, maar daar komt toch een randje mmf/ of gespoten slagroom omheen.. (en met dat beetje mmf moeten ze het maar doen )
Nou, genoeg gekletst; hier issiej!!
Het begin...
En een paar uurtjes later: eindelijk af! Nu alleen nog op de taart en alles mooi afwerken.. en dan: smullen maar! hopelijk is mn moeder als Sarah zijnde er blij mee!
Oja; voor mensen die het ook eens willen doen: plaatje in spiegelbeeld(!!) uitprinten, in een insteekhoesje doen, chocolade temperen (van onder naar boven in lagen werken, dus eerst de onderste kleur, als je daarmee klaar bent pas de volgende chocola gaan temperen, anders is je chocola allang weer hard geworden)
je kunt het natuurlijk in allerlei kleuren doen (callets uit de hebshop ) Maar bij gebrek aan deze heb ik het gewoon met puur, melk en witte chocola gedaan.