Onderwerp: Botercreme mengen met Jam; Combi???
Hallo die die helpen kan...
Is het mogelijk om mijn botercreme 1:1, na bereiding de smaak aan te passen door een jam toe te voegen?
Of wordt hij dan te waterig?
Alvast bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Botercreme mengen met Jam; Combi???
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo die die helpen kan...
Is het mogelijk om mijn botercreme 1:1, na bereiding de smaak aan te passen door een jam toe te voegen?
Of wordt hij dan te waterig?
Alvast bedankt!
Ik zou het niet doen, want verhoudingen van de botercrème luisteren vrij nauw t.o.v. de structuur en werkbaarheid.
je kunt wel op je taart een laagje jam smeren en daar overheen wat botercrème. De jam trekt dan een beetje in de cake of biscuit, en alleen het onderste laagje van de bc komt in aanraking met de jam.
Als je het toch wilt mengen zou ik wel een dijkje spuiten van zuiver bc, maar ik raadt het je toch niet aan.
Het kan namelijk ook zijn (afhankelijk van je bc) dat de bc gaat schiften door de andere zuurtegraad of het vochtgehalte in de jam.
Groetjes,
Suuz
Ik maak altijd swiss merengue botercreme en daar voeg ik bijvoorbeeld ook wel eens naar smaak frambozen confiture aan toe!
Gaat tot nu toe altijd goed en ik vind het heerlijk
Ja hoor gaat prima lemoncurd, jam het kan allemaal.
Patidess en zo is ook erg lekker om er door te doen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Botercreme mengen met Jam; Combi???