1

Onderwerp: Bakvorm ipv springvorm

Hoii,

Ik heb gister een nieuwe PME bakvorm van de webshop binnengekregen. Nu ben ik gewend een springvorm te gebruiken, die ik eerst invet met boter en dan kan ik heel makkelijk even bakpapier op de bodem en langs de rand doen. Ik zag gisteren pas dat dit dus geen springvorm is en vroeg me af hoe jullie dat doen met een gewone bakvorm: ook bakpapier erin of alleen invetten? En invetten waarmee? Waarmee komt je biscuit het mooiste uit de vorm?

Bedankt!! Sanne

Re: Bakvorm ipv springvorm

exact hetzelfde als een springvorm, dus of boter of bakspray oid.
en als je het wil verhogen met bakpapier, kan dat ook.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ja, ik ga wel gewoon bakpapier erin doen, dat vind ik wel prettig. Mijn idee was alleen dat dat wat lastiger gaat in een bakvorm (is zo makkelijk bij n springvorm dat je de bodem en rand apart kan bekleden met papier). Maar dat moet wel lukken ook :)

Ik gebruik geen bakpapier, maar vet in met boter en daarna wat bloem eroverheen. Bakspray werkt ook prima en makkelijk, maar daarmee worden de randen niet zo strak ('flubber' randjes ;) )

'I love it when a cake comes together'

LekkerTaartje schreef:

Bakspray werkt ook prima en makkelijk, maar daarmee worden de randen niet zo strak ('flubber' randjes ;) )

:nooo  Dat is alleen als je te veel gebruikt of het te lang van tevoren inspuit, zodat het naar de randen zakt. Even met een keukenpapiertje langs die randen, en je hebt nergens last van :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Als je vorm hoog genoeg is hoef je alleen de bodem te bedekken met bakpapier, ik plak het papier vast met wat boter en vet dan de hele vorm in met boter, dan bestuif ik alles met een beetje bloem. Nooit last van plakproblemen.