1

Onderwerp: Dulche de leche.

Hallo allemaal,

Ik wil graag zelf Dulche de leche gaan maken en heb gecondenseerde melk met suiker gekocht. Alleen nu lees ik verschillende bericht over de bereiding. Je kan het blikje lang koken maar dat kan gevaarlijk zijn. Je kan het au bain marie doen alleen ben je weer heel lang aan het roeren.
Heeft iemand een makkelijk manier of tip??

Tnx.
Gr. Natalie

2

Re: Dulche de leche.

Hi,

Ik zet het blikje altijd (gesloten uiteraard) in een pannetje kokend water en laat het daar anderhalf uur (zeker) zacht kokend op staan.

Nog nooit iets gebeurd.
Heb me alleen een keer gebrand bij het afgieten van het water ... dus... wou het water uit het pannetje gieten en draaide het pannetje naar me toe in de gootsteen en toen 'viel' het blikje tegen de rand van het pannetje en bulkte het kokende water over mijn t-shirt en brandde ik mijn buik... dus uitkijken.

Succes, gr MIriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

Heb het al meerdere malen in een blikje gedaan (1,5 uur in kokend water) en gaat prima.

Life is what you bake it.

4

Kan gewoon hoor. Alleen even opletten dat je er genoeg water in hebt zodat het niet droog kookt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Gaat echt wel goed hoor met het blik in een pannetje :Y , gewoon zorgen dat het de hele tijd goed onder water staat en helemaal af laten koelen voor dat je het blik opent.

6

Het is gelukt! Ging goed en was ook niet eng  ;)
Weet iemand ook toevallig of je het kan bewaren? Misschien invriezen?

Bedankt weer!!
Gr. Natalie

Invriezen kan prima. Heb ik een paar keer gedaan.

Life is what you bake it.