1

Onderwerp: help wat moet ik doen, moet zo gaan bakken

Ga dadelijk een stapel taart voor een communie maken....
Nu heb ik een bakvorm van 24cm een van 20cm en een van 15 cm.
Ik vind persoonlijk die van 24 cm en 20 cm te veel op elkaar lijken qua grootte, dus ik was aan het denken om er een van 24cm en die van 15 te maken? Of zou dit weer te veel verschil zijn?

Mooiste is vlgs mij die van 20cm en die van 15 cm, maar dan heb ik te weinig stukken....
Dan nog maar een klein taartje erbij maken??

Wat zouden jullie doen???

Wat een verhaal, haahahaha...maar blijf maar rammelen met die blikken en kom er niet uit.

2

Re: help wat moet ik doen, moet zo gaan bakken

Ik zou dan toch 24 en 15 nemen. Dan heb je meer ruimte om te versieren (hoewel ik uiteraard niet weet hoe je wil gaan decoreren)

3

die van 20 iets bijsnijden? Zou ik doen denk ik..dan heb je mooie afmetingen. Maar 24 en 15 kan volgens mij ook best.

4 Laatst bewerkt door Ottolien (28-05-2010 08:54)

Zet je bakblikken even op elkaar. Dat doe ik ook om te kijken of ze mooi op elkaar passen ;) .

Dan zie je afstanden en of het mooi is. Let ook gelijk op de hoogte van je blikken. Ik vind dat dze bij stapelen echt even hoog moeten zijn en als ik 24 cm lees, dan denk ik gelijk een springvorm terwijl ik bij 15 cm een echt bakbik zie. Misschien een vooroordeel, maar ik geef je toch de tip mee op de hoogte te letten :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

bedankt voor jullie snelle reactie!! Fijn zo'n forum met actieve leden :thumb:

Heb uiteindelijk de 24 en 15 gebruikt.
De 24 is idd een springvorm, maar heb hem verhoogd met bakpapier.
Ze komen net uit de oven en zijn allebei even mooi hoog.....

Resultaat zet ik later op het forum , ben nog wel een paar uurtjes bezig denk ik zo....
Doen jullie ook zo lang over een taart maken? Begin dan s'ochtends met bakken...s'middags vullen en decoreren en dan ben ik vaak pas tegen de avond klaar.
Oh , ja en dan heb ik de vullingen al deze week gemaakt en een aantal versieringen ook.
Misschien komt het omdat ik nog niet zo lang bezig ben...(maandje of 3)

bedankt in ieder geval!!!