1

Onderwerp: Help / stapeltaart 40 personen

Een collega wil een stapeltaart voor ongeveer 40 personen bij me bestellen van 2 lagen. :|
Welke maat bakvormen moet ik dan gebruiken??
Mijn grootste vorm is 30cm doorsnee.

Op hoeveel plaatsen moet er gestut worden voor de bovenste taart?

Gebruiken jullie voor de onderste taar ook biscuit?

Dit zijn meerdere vragen, ik hoop dat jullie me een antwoord kunnen geven, vooral op de bovenste want ik heb nog geen stapeltaart voor iemand anders gemaakt (1 keer voor mijn dochter geprobeerd).

Alvast bedankt.

Re: Help / stapeltaart 40 personen

zoals je misschien in de tabellen kunt zien is 30cm goed voor ongeveer 24 stukjes. Als je daar een 25 cm goed voor 17 stukjes bovenop zet, zit je aan je aantal, maar ik persoonlijk vind van die brede stapeltaarten niet mooi. ik zou dan dus hoger stapelen.

Aantal stokjes om te stutten kun je hier vinden: http://tartacadabra.com/nl_main.html bij how to's en dan bij stapelen.

en ik doe ook onderste van biscuit. Of het doorzakt of niet, ligt aan of je goed stut, niet zo zeer aan de cake of taart

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

tipsytaartje schreef:

zoals je misschien in de tabellen kunt zien is 30cm goed voor ongeveer 24 stukjes. Als je daar een 25 cm goed voor 17 stukjes bovenop zet, zit je aan je aantal, maar ik persoonlijk vind van die brede stapeltaarten niet mooi. ik zou dan dus hoger stapelen.

Dat dacht ik dus ook al, maar wat moet ik dan voor maten nemen?? :/
En nog lastiger wat kan ik berekenen  :s , ik heb nog nooit via een bekende (zoals nu) een opdracht voor een onbekende gemaakt.

ik weet niet wat voor bakvormen je hebt natuurlijk, maar ik zou zelf 28 cm(21p) ,22 cm(13p) en 18 cm(9p) doen. Dan heb je wel iets meer (43p) maar goed, ik vind zelf dat uiterlijk boven het exacte aantal stukjes gaat.

en tsja wat je kunt vragen, dat is wat je zelf prettig bij voelt. Ja ik weet het, lekker cliché. Maar even uitrekenen hoeveel je kwijt bent aan de taart en dan een leuk bedragje er bovenop.  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

mijn taart was 30, 22.5 en 15 cm. voor de traditie nog eentje van 7.5 bovenop om in te vriezen en een jaar later op te eten...

liefs marieke

6

Bedankt voor jullie hulp, de bestelster vindt het een goed idee om er een 3 laagse stapel van te maken.
Spannend want het wordt mijn 2e stapel en de 1e was ruim 1 jaar geleden toen ik begon met taarten maken (en die was echt niet mooi  :shh: ).
Het gaat vast goed komen met deze Oililly stapel (ja de zoveelste voor het Forum, voor mij de 1e).
Zondag moet de taart af zijn dus daarna komen de foto's  ;) .