1

Onderwerp: advies/mening vulling

Ik ben over het algemeen niet zo van het eerst aan andere vragen ipv proberen..

..maar ik ga morgenavond een taartje maken voor mijn collega's ivm het vertrek van een ontzettend gewaardeerde collega. En eerlijk gezegd wil ik wel dat t een superlekker taartje wordt ipv een mwah taartje.  :o

dus graag jullie mening/advies over mijn plannen voor de vulling;

laag1: chocomousse en een dun laagje caramel
laag 2: monchou gemengd met een beetje griekse (dikke) yoghurt met mandarijn partjes.

afgesmeerd met botercreme met een vleugje patidess mandarijn. (= al gemaakt en is echte maar een vleugje) ;)

zou dit wat zijn of is het wat veel?

alvast veel dank voor jullie hulp  :)

2 Laatst bewerkt door lotils (25-05-2010 21:13)

Re: advies/mening vulling

Persoonlijk vind ik dit wat te veel van het goeie, hoewel die 2de laag wel heel erg lekker klinkt! Ik zal even voor je zoeken, maar er staat hier op het forum een hele handig lijst met combinatievullingen, momentje......

Hier is de link:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883

Succes met je taart.

3

bedankt voor het linkje. Ik kende het topic wel, maar zie daar door de bomen het bos niet meer eerlijk gezegd.  :s

Is het misschien beter om er iets uit te laten? bijvoorbeeld de chocomousse?

4

ik zou de chocomousse eruit laten en het alleen met de monchou mandarijnpartjes doen, of evt een fruitvulling met mandarijn als 2e laag. Chocola en caramel erbij lijkt me eerlijk gezegd niet zo lekker maar... smaken verschillen uiteraard!

succes

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

5

misschien de laag choco caramel vervangen voor gewoon jam ofzo..

bedankt voor het meedenken.  :thumb:  :)

mensen die nog andere ingenieuze ideeën hebben zijn uiteraard ook nog welkom om te reageren  :D

ja jam of... lemon curd! daar hou ik zo van. heerlijk fris!

liefs marieke

7

Persoonlijk hou ik helemaal niet van verschillende vullingen bij elkaar. Maar daar ben ik geloof ik een uitzondering in...  :s   Ik vind het gewoon niet lekker, meerdere smaken door elkaar.

Dat gezegd hebbende - caramel en chocolade is natuurlijk wel lekker samen.  :Y   Maar als je die creme met mandarijn al aangemaakt hebt, lijkt het me niet lekker meer. Dan zou ik voor de tweede keus gaan!! En dat lijkt me zat!!

Suc6!  :thumb:

8

Bedankt voor de reacties en ben het eigenlijk wel eens met jullie. Ik probeerde denk ik overenthousiast alle ideeën voor vullingen in 1 taart te stoppen  :lol:

Heb het nu gedaan met een laagje abrikozenjam, mochou/yoghurt en mandarijntjes en de bc natuurlijk.

Hij staat nu op te stijven in te koelkast  :)

9

Bij ons thuis zijn wel de smaken chocomouse en monchouslagroom  met kersenjam (samen in één taart) erg populair.
Wij vinden het wel lekker drie verschillende smaken in één taart.
Dus smaken verschillen!!

10

Ik doe meestal als 2e vulling naast iets met mandarijn:
Monchou met lemon curd gemengd met opgeklopte slagroom met klopfix
Ik vind dit echt een heerlijk frisse vulling die goed samengaat met de mandarijn

Life is what you bake it.

11

Zowel de vulling van Taartenmarie als van Poortje klinken erg lekker.

Ik hou er ook wel van als er verschillende smaken in een taart zitten, maar ik denk dat hetgeen ik in eerste instantie voor ogen had toch teveel was. De choco en caramel waren waarschijnlijk gaan overheersen :)

De taart is begin van de avond op gegeten en de mochou met yoghurt is echt een dikke aanrader, romig maar fris. En samen met de jam en bc was het heel goed in balans!  :thumb:

Ik zal m zo in de parade zetten.  :)