1

Onderwerp: gat in de taart

Ik heb een opdracht voor mijn eerste bruidstaart. De klant heeft hiervoor een kunstof etagere aangeschaft. Deze etagere is drie lagen hoog maar er moet in de onderste twee taarten een gat om de pilaar van de etagere door te doen. Hoe kan ik dit het beste doen? Wie heeft hier ervaring mee?? Heeft iemand tips??
Alvast super bedankt!!

2

Re: gat in de taart

Had dat laatste ook bij de hand.
Ik heb dat toen zo opgelost: Eerst de taart helemaal bekleed. Daarna een rond uitstekertje gezocht wat precies dezelfde doorsnede had als de pilaar van de etagère. Het midden van de taart bepaald mbv een cirkel van papier: bakvorm ff omtrekken en uitknippen, de cirkel precies in 4-en vouwen. Cirkel vervolgens op de taart leggen en met speld door de kruising van de vouwen prikken. Er staat nu een puntje midden op de taart
Vervolgens uitstekertje zo plaatsen dat puntje precies in het midden zit. Even aanduwen, weghalen en met scherp dun mes het cirkeltje eruit snijden. Eerst een rondje uit de marsepein en dan de rest van de taart. Kun je gelijk even voorproeven!! O-)

3

Precies zo als Nel, maar dan met een appelboor.

4

linda1 schreef:

Precies zo als Nel, maar dan met een appelboor.

Daar dacht ik ook gelijk aan  :D
Te koop voor een prikkie bij de xenos dacht ik.

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

5

Er zijn ook speciale stekers hiervoor
doorsnede is denk ik 6 cm en hoogte is 12 / 15 cm

Geloof dat ik er iets van 6 euro voor betaald heb

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

ik heb ook een taartboor voor dit soort gaten, heb hem gekocht bij piece-cake.nl

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs