1

Onderwerp: [FEEDBACK] 1e opdracht

Zoals beloofd, hier mijn eerste opdracht...

Mijn vriendinnetje vroeg of ik niet alsjeblieft cupcakes wilde maken, zodat haar vriend met zijn verjaardag kon tracteren op het werk...
40 stuks graag...

Omdat ik thuis maar een klein oventje heb (6 cc's per keer gaat niet snel!) ben ik op mijn werk gaan bakken (ben kok, en in het restaurant hebben we een hele grote oven  :Y )

De helft van de cakejes is (bij gebrek aan muffinpannen) gebakken in sileconenmuffin vormen. Geen succes. Niet mooi gerezen, veel steviger dan de andere, maar goed, er ging toch nog marsepein overheen.

10 x citroenvulling
10 x chocopasta
10 x zwitserse room met lemoncurd
en 10 x een toef van zwitserse room met lemoncurd

En omdat mijn zusje heeft geholpen, wilde ze graag ook nog een cc voor zichzelf maken (de onderste)...

http://94.100.118.121/971500001-971550000/971523301-971523400/971523383_5_BFee.jpeg

...::: Get cooking or die trying :::...
...::: Liefde maakt het leven de moeite waard, chocola maakt het dragelijk :::...

2 Laatst bewerkt door Etspaghet (27-05-2010 11:52)

Re: [FEEDBACK] 1e opdracht

Hoi!

Spannend he, zo'n eerste opdracht maar je hebt het keurig gedaan hoor!!

Nog wat feedback puntjes:

Het lijk wel of de rondjes op de cupcakes verschillen in grootte, (bijvoorbeeld het groene rondje is kleiner dan het rode rondje) het is mooier als je ze met dezelfde uitsteker uitsteekt. Geeft meer rust in het geheel!

De toeven zou ik in het vervolg met een spuitzak met kartelmondstuk doen, het is even oefenen maar je kan bevoorbeeld ook op een schoon werkblad oefenen en na het oefenen de creme of room weer terug in de kom scheppen!

Persoonlijk zou ik de marsepein niet nat maken, ik ben niet zo'n fan van glimmende marsepein maar dat is een puur persoonlijke mening.

Overigens, ik vind je kleurkeuze erg leuk en vrolijk!  :Y

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

3

Dank je voor je reactie!

Ik had wel de zelfde steker gebruikt, maar de cupcakes verschilden in grootte (door de verschillende bakvormen, volgende keer maar niet meer doen...)

Over die toef heb je wel gelijk, nu ik het zo zie lijkt het net een neer gekwakte hmm, nouja, vies in elk geval... Denk dat de room ook te dun was (en het was zo warm binnen  :s )

Ik heb de marsepein natgemaakt, omdat er heel veel poedersuiker op zat, dit heb ik gebruikt om het uit te rollen, maar er blijft bij mij dan zo'n laagje op zitten...

Groetjes

...::: Liefde maakt het leven de moeite waard, chocola maakt het dragelijk :::...

4

Gebruik de volgende keer een laagje crisco op je werkblad en je heb geen poedersuiker meer nodig en geen vlekjes meer.

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

5

Heel leuk hoor en zal ook lekker smaken.

van je eerste keer kun je ook veel leren meid ;)

Gr. Madhuri

6 Laatst bewerkt door Mieke (31-05-2010 04:11)

madhuri schreef:

Heel leuk hoor en zal ook lekker smaken.

van je eerste keer kun je ook veel leren meid ;)

Gr. Madhuri

Ze (z'n collega's) waren in elk geval super content!

En alle begin is moeilijk toch?
Het is in elk geval wel super verslavend!

hmm lekker!
Zien er heerlijk uit!