1

Onderwerp: alcohol met citroen(lemon)extract

Wie weet waar ik lemonextract zou kunnen kopen, dit is een alcohol met lemon waar erg goed mee te verven is op de taarten. Heb het in Amerika kunnen kopen maar wil ook graag weten waar het hier te koop is. Het is echt heel erg goed om mee te verven beter dan de alcohol die hier wordt verkocht en ook heeft het een lekkere smaak

2 Laatst bewerkt door fruitcake (11-04-2010 18:23)

Re: alcohol met citroen(lemon)extract

Klinkt goed, maar heb werkelijk geen idee :s
Staat in elk geval weer even bovenaan...

3

of bij de toko of bij deka, ah enz

succes!

Enthousiaste groet, Maxime

4 Laatst bewerkt door Natasja-uit-Son (11-04-2010 19:57)

Citroen met alcohol....dan zeg ik Limoncello  :Y   :cool:

Ik weet zo alleen uit mijn hoofd niet hoe hoog het alcoholgehalte daarvan is...

Edit, volgens Wiki 35 % :)

Niet meer uit Son, maar nu uit Arnhem :)

5

Da's dan wel meteen al geel..... misschien niet handig als je een andere kleur wilt verven?
Wel heerlijk spul, overigens!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

6

Dames bedankt voor het meedenken, het enige wat ik weet dat het een alcohol is met olie en citroengeur(smaak) en het erg goed is om met kleurstof te mengen om te verfen) Ook ben ik er achter gekomen dat er een bedrijf in Leeuwarden is die dit heeft maar wie????????????Heeft iemand nog een idee? Alvast bedankt en mail mij dan even!

7

Misschien kun je een citroen-esprit kopen, ik heb die wel eens besteld bij de Ooievaar, een likeur- en jeneverstokerij in A'dam?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Dit bericht is al van even geleden en je zal vast al een oplossing hebben gevonden maar wie weet  voor iemand die deze vraag alsnog heeft heb ik het volgende....

Neem 2 citroenen en schil met een dunschiller (of als je goed bent met het mes) alleen de schil er af, dus zo min mogelijk wit erbij!
Doe dit in een weckpot (Blokker al vanaf €2 verschillende maten) en schenk er wodka bij, ongeveer 350-375 ml. Dit mag gewoon huismerk, goedkope wodka zijn. Ik koop het bij Sligro voor €6 per fles. Zorg dat dat schillen volledig onderstaan! En laat dit twee weken lekker trekken. Giet vervolgens in een handzaam flesje (oud flesje citroenessence) ik giet het in een plastic flacon ook van Blokker ( stks voor €1,50-€2,00) met zo'n spuitje er op. Deze flacons worden in de keuken ook gebruikt voor toetjes op te maken met bijvoorbeeld chocoladestreepjes. En je kan je verf aanmaken met citroen essence!

Dit receptje kun je ook gebruiken met 3 vanille stokjes voor vanille essence, of sinaasappel essence!
Succes!

Gr Tamara

"A party without CAKE is just a MEETING"
www.sweetcleefcakes.nl

Dit bericht is al van even geleden en je zal vast al een oplossing hebben gevonden maar wie weet  voor iemand die deze vraag alsnog heeft heb ik het volgende....

Neem 2 citroenen en schil met een dunschiller (of als je goed bent met het mes) alleen de schil er af, dus zo min mogelijk wit erbij!
Doe dit in een weckpot (Blokker al vanaf €2 verschillende maten) en schenk er wodka bij, ongeveer 350-375 ml. Dit mag gewoon huismerk, goedkope wodka zijn. Ik koop het bij Sligro voor €6 per fles. Zorg dat dat schillen volledig onderstaan! En laat dit twee weken lekker trekken. Giet vervolgens in een handzaam flesje (oud flesje citroenessence) ik giet het in een plastic flacon ook van Blokker ( stks voor €1,50-€2,00) met zo'n spuitje er op. Deze flacons worden in de keuken ook gebruikt voor toetjes op te maken met bijvoorbeeld chocoladestreepjes. En je kan je verf aanmaken met citroen essence!

Dit receptje kun je ook gebruiken met 3 vanille stokjes voor vanille essence, of sinaasappel essence!
Succes!

Gr Tamara

"A party without CAKE is just a MEETING"
www.sweetcleefcakes.nl