Onderwerp: chocolade kleuren
Ik zie vaak van die mooie lolly's van chocolade. Hoe krijg je chocolade nou zo mooi gekleurd? Oogjes etc worden die er later opgeverfd?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
schenk hem dan die van jou
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » chocolade kleuren
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik zie vaak van die mooie lolly's van chocolade. Hoe krijg je chocolade nou zo mooi gekleurd? Oogjes etc worden die er later opgeverfd?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hievoor kun je Candy melts bestellen. Zijn er in een aantal kleuren.
Of bv Callebaut chocolade kleuren met speciale kleurstofjes voor candy.
Bedankt voor je reactie
Candy melts heb ik thuis! Wat dom van me, ik dacht dat je daar echt harde snoepjes mee kon maken maar dat is dus ook gewoon van chocolade!
Stel ik wil een vormpje met een gezichtje, moet ik dan de ogen/lippen verven met kleurstof op oliebasis?
Stel ik wil een vormpje met een gezichtje, moet ik dan de ogen/lippen verven met kleurstof op oliebasis?
of aan je normale icing kleurstofjes flo-coat toevoegen, dan zijn die kleusrtoffen ook geschikt voor chocolade
wat is dat tirza? flo-coat
Flo Coat is speciaal ontwikkeld om `gewone` kleurstoffen geschikt te maken voor het kleuren van chocolade. Als je deze toevoegt zonder flo coat gaat de chocolade zich binden. Flo coat breekt dit proces af, en zorgt ervoor dat je de chocolade mooi kunt kleuren.
Voordeel van flo coat is dat je geen speciale kleurstoffen hoeft aan te schaffen, maar je gewoond die kunt gebruiken waar je fondant en marsepein ook mee kleurt. Daarnaast kun je op deze manier ook kleuren naar eigen wens mengen. 5 delen flo coat toevoegen en 1 deel kleurstof.
en waar kunnen we dat krijgen?
Volgens mij zijn er diverse webshop die ze verkopen, waaronder de mijne. Ik ben helemaal fan van flo coat
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » chocolade kleuren