1

Onderwerp: houdbaarheid eetbare lijm van tylose.

Ik maak altijd eetbare lijm van tylose met water. Maar weet eigenlijk niet goed hoelang deze houdbaar is.
Wie weet dit?

groeten Sylvia

2

Re: houdbaarheid eetbare lijm van tylose.

Een week hebben ze mij verteld, maar zeker weet ik het ook niet. De 'gekochte' eetbare lijm is ook op basis van tylose, maar daar zit nog een produkt bij om het goed te houden.

Ik heb gelezen dat het een aantal maanden houdbaar is in de koelkast....

Er is altijd wel een reden voor taart...
www.taartendaan.hyves.nl

4

Ik vraag het me eigenlijk ook af, dus lees stiekem nog een beetje mee!

5

Ik houd zelf 1 a 2 weken aan: afhankelijk van hoe vaak ik er met m'n kwast in gegaan ben ;) M.a.w. na een week ga ik eens wat beter kijken hoe helder het nog is, en na 2 weken gaat ie er hoe dan ook uit :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Volgens Lorraine McKay moet hij na 1 week vervangen worden, maar op diverse sites staat dat hij 1 maand houdbaar is. Ik denk dat hij vervangen moet worden als hij 'vervuild' is door bv. glitters of als hij vies zou ruiken of een rare kleur heeft.

7

Ik heb de mijne eind maart gemaakt en sindsdien niet meer gebruikt. Hij is nog helemaal helder. Toch maar weggooien dan?

8

Ik zou hem wegdoen en een heeeeel klein potje nieuwe maken, kost weinig geld en moeite en je bent zeker van bacterie-vrije lijm. Ik maak zowat wekelijks een drupje lijm aan.