1

Onderwerp: Magic mold, te droog, niet gaar, HELP

Hallo allemaal,

sinds kort een magic mold, die niet in mijn eigen combimagnetron past dus ik moet met alles op stap naar mijn schoonmoeder.

1ste keer gebakken met de functie boven- en onderwarmte, 6 min 125 graden, 14 min 150 graden en 10 min 175 graden....nog lang niet gaar en eindeloos verlengd met steeds 5 minuten op 125 graden. Gevolg droog en hard.

2de keer gebakken met de functies 3D hete lucht,6 min 125 graden, 14 min 150 graden en 10 min 175 graden....ging stukken beter, kwam prachtig mooi omhoog, 2x verlengd met 5 min op 125 graden. Leek goed te zijn maar bij opensnijden toch niet gaar...

Echt ik vind het te duur om het steeds maar uit te proberen, hebben jullie tips voor mij?

Alvast bedankt, Angelique

2

Re: Magic mold, te droog, niet gaar, HELP

Ik denk dat je het redelijk goed hebt gedaan. Alleen iets te kort gebakken dus in de hete lucht. Je kunt testen of de taart gaar is door met je hand zacht op de bovenkant te duwen. Als je er een deuk induwt, moet hij nog even, als hij terugveert is hij gaar. Je kunt er ook een saté prikker insteken. Als hij schoon is, is de taart gaar.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Re: Magic mold, te droog, niet gaar, HELP

ik zit met het zelfde probleem enkan echt nergens vinden hoe het moet heeft neimand hem ooit gebruikt?