1

Onderwerp: vraagje over slagroom!

ik ga een taart maken en de vulling moet slagroom zijn met een jam laagje, doen jullie dan gewoon slagroom met klopfix of de aangevette slagroom?

alvast bedankt

gr danielle

2

Re: vraagje over slagroom!

Ik gebruik alleen maar aangevette slagroom als er om slagroomvulling word gevraagd

3

ik heb nog nooit aangevette slagroom gemaakt, gebruik altijd met klopfix.

waarom gebruiken jullie eigenlijk aangevette, moet ik anders maar eens gaan opzoeken ;)

Veel liefs Rafaëla

4

in een taart doe ik altijd slagroom met klopfix...
aangevette slagroom maak ik als ik een slagroom taart maak, omdat die dan door de mascropone wat dikker is geworden kun je er mooie toeven mee spuiten.

5

Maar geeft de mascarpone niet een beetje een zurig smaakje aan de room?

6

Ik gebruik aangevette slagroom sowieso omdat t steviger is..
en omdat iedereen dit veel lekkerder vind..

7

werk tegenwoordig ook met de aangevette slagroom en is erg lekker :9

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

8

Valy schreef:

Maar geeft de mascarpone niet een beetje een zurig smaakje aan de room?

Ik heb nog nooit aangevette slagroom gemaakt. Maar gebruik wel mascarpone voor bv tiramisu. Mascapone is niet zuur. Bedoel je niet zure room?

Wat is dan precies aangevette slagroom?

Groetjes Natasja!

10

aangevette slagroom --> http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2 … +Slagroom/

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

jummie klinkt lekker!

Groetjes Natasja!

12

Ik gebruik ook aangevette slagroom, maar de meningen over hoe dat het smaakt zijn hier nogal verdeelt.
Ik maak het exact volgens het recept van het forum, gebruik per 250ml slagroom 1 zakje vanillesuiker en verder doe ik er geen suiker door. Sommigen vinden 'm niet zoet genoeg.
Iemand tips voor me?

Groetjes Angelique

Danielle76, ik hoop niet dat je het erg vind dat ik ook advies vraag in jou topic, maar misschien hebben we er allemaal wat aan toch?

13

liek 27 A schreef:

Ik gebruik ook aangevette slagroom, maar de meningen over hoe dat het smaakt zijn hier nogal verdeelt.
Ik maak het exact volgens het recept van het forum, gebruik per 250ml slagroom 1 zakje vanillesuiker en verder doe ik er geen suiker door. Sommigen vinden 'm niet zoet genoeg.
Iemand tips voor me?

Groetjes Angelique

Danielle76, ik hoop niet dat je het erg vind dat ik ook advies vraag in jou topic, maar misschien hebben we er allemaal wat aan toch?

vind het niet erg hoor angelique, wordt er alleen maar wijzer van...

14

liek 27 A schreef:

Iemand tips voor me?

Groetjes Angelique

De oplossing is heel makkelijk; voeg wat (poeder)suiker toe. Dan is die wel zoet genoeg.  :+

15

kan ik dan gewoon een laagje jam doen en daar bovenop slagroom, of moet ik er verschillende lagen van maken....

16

kan in 1 laag hoor

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

17

Als ik dus al reeds gezoete slagroom gebruik van Hollandia kan ik daar dan ook nog mascarpone doordoen zonder dat het minder zoet wordt; of zie ik dat dan verkeerd?

BVD

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

18

Mascarpone is niet zuur. Het heeft een neutrale smaak. De hoeveelheid die je gebruikt in het recept is volgens mij niet echt van dusdanige invloed dat het er heel erg minder zoet van wordt.

En dan nog, ik neem aan dat je het (met een schoon lepeltje) proeft voordat je het in je taart stopt? Je wilt toch weten of het goed is?
Als het niet zoet genoeg is, kun je er altijd nog een beetje poedersuiker doorheen roeren.

I'm not fat, I'm just short for my weight

19

dreeguiljam schreef:

Als ik dus al reeds gezoete slagroom gebruik van Hollandia kan ik daar dan ook nog mascarpone doordoen zonder dat het minder zoet wordt; of zie ik dat dan verkeerd?

BVD

Ik gebruik ook regelmatig de gezoete slagroom van Hollandia en dan gooi ik er op 1 liter, een bakje van 500 gram mascarpone doorheen. Een echte calorieënbom, maar o zo lekker en stevig! Hij blijft overigens zoet!