1 Laatst bewerkt door Miryam (25-05-2010 18:35)

Onderwerp: Tiara van Icing of fondant?

Hoi,

Ik heb van de week twee tiara´s uitgeprobeerd, eentje van icing en eentje van fondant. Die van fondant brak al meteen bij het loshalen van de hoes.
Die van Icing was wel wat ietjes steviger dan die van fondant, maar weer niet zo erg mooi. Ze waren beiden wel erg makkelijk te breken..

Hoe zorgen jullie ervoor dat de tiara´s stevig blijven? En met het vervoeren? Kan ik beter Icing of fondant gebruiken?

Bedankt.

2

Re: Tiara van Icing of fondant?

Ik vroeg me dit ook af dus ik wacht met je mee op antwoord  :Y

3

Tiara's van icing kunnen erg mooi zijn, maar dan moet je wel iets ervarender zijn in het spuitwerk. Dit is niet zo'n goed project voor een eerste keer werken met icing.

Tiara's van fondant zijn volgens mij eigenlijk iets steviger dan icing (hier zit ook nog lucht in). Beide zijn erg kwetsbaar en je zult dan ook altijd een reserve moeten maken.
Tiara's van fondant zijn iets makkelijker te repareren.

groeten Annemieke
Cake It

4

hoi hoi,

Je kunt de tiara op een ouwel spuiten en de rest later weg knippen/prikken, als het  hard is. Of de ouwel op maat knippen en dan op spuiten.
De ouwel werkt dan als een soort karton kans op breken is een stuk kleiner.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

5

Als je de hoes insmeert met crisco voordat je de fondant erop legt, kun je na het drogen de tiara er zo afschuiven. Breekbaar is en blijft het zeker...........dus 2 maken is wel een idee.

6

Bedankt voor jullie reacties en tips, daar heb ik zeker wat aan!