1

Onderwerp: Taart invriezen

Ik heb gisteravond mijn 1e taart gemaakt op een workshop. Ik heb hem nu in de vriezer staan omdat we zaterdag een verjaardag vieren waar we hem voor willen gebruiken.
Hoe kan ik hem het beste ontdooien?
In de doos en plastic zak laten zitten en langzaam laten ontdooien? Of uit de doos halen? Ben bang dat hij anders lelijk wordt namelijk. Wie heeft de tip?

Marianne

2

Re: Taart invriezen

Ik heb niet de tip............maar als je zoekt op invriezen and ontdooien in de zoekfunctie krijg je meerdere  topics:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/se … 1829952005

Ik heb zelf laatst ook een keer een taartje ingevroren,nog nooit eerder hoeven doen,maar taartje gemaakt en toen ging het verjaardagsfeestje niet door,maar een week later, hij was gevuld met slagroom,in een plastic pedaalemmerzak in de diepvries, 1 dag van tevoren eruit gehaald en gewoon zo in de koelkast,dus zonder zak of doos, niks eromheen.Ik decoreer ze altijd met mmf, is helemaal goed gegaan,niks geen zweten zoals je weleens hoort!!

Groetjes Darlene

4

Darlene Visser schreef:

Ik heb zelf laatst ook een keer een taartje ingevroren,nog nooit eerder hoeven doen,maar taartje gemaakt en toen ging het verjaardagsfeestje niet door,maar een week later, hij was gevuld met slagroom,in een plastic pedaalemmerzak in de diepvries, 1 dag van tevoren eruit gehaald en gewoon zo in de koelkast,dus zonder zak of doos, niks eromheen.Ik decoreer ze altijd met mmf, is helemaal goed gegaan,niks geen zweten zoals je weleens hoort!!

Groetjes Darlene

Zo heb ik het afgelopen week ook gedaan, voor het eerst, en hij was kletsnat toen ie uit de koelkast kwam. Net nog ene taartje uit de vriezer gehaald en in de koelkast gezet. En ook deze begint al weer nat te worden :(  Iemand een idee wat ik fout doe?  De vorige was bekleed met mmf, deze met fondant.

mijn taart is de moeite waard!

5

Volgens mij na een tijdje uit de koelkast halen en op een koele plek laten 'opwarmen', het kletsnatte is condens...............en zou normaal gesproken vanzelf op moeten lossen............

Ik heb onze taartjes er 24 uur voor gebruik uit gehaald. Ze stonden in de vriezer in een doos met daarom een plastic boodschappentas. Op diezelfde manier dus 24 uur voor gebruik in de koelkast gezet. En een uur voor gebruik de plastic zak eraf gehaald. Ze waren prachtig. En ook nog heerlijk.
Bekleed met marsepein en gevuld met botercreme en jam.

7

Je hebt het inderdaad op de goede manier gedaan! Taart in de doos met een zak eromheen invriezen (zak om de doos), en inderdaad ontdooien zonder zak eromheen.

Groetjes Laura!

8

ik heb mijn taarten gisteren uit de vriezer gehaald!
Ze zaten in een zak, die heb ik eraf gehaald en zo in de koelkast gedaan en tot op heden gaat het super.
Eentje zweet een beetje maar die gaat morgen buiten de koelkast drogen!
Ik heb fondant gebruikt!
Succes