Gebruik fondant met een beetje tylose, niet te stevig anders gaat je tas bij het plooien scheurtjes vertonen.
Rol je fondant uit net zo dik als de cutter is. (dat staat in de beschrijving, maar ik vind dat het best dunner kan, ook gaat het plooien dan makkelijker.
Ik vind zelf het gebruik van de JEM rollerpad erg handig, die kun je zien in dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=63731
Gebruik de cutter voor de tas (niet die voor het handvat, die andere, weet niet hoe ik die moet noemen, JEM zelf blijkbaar ook niet, want ze geven hem geen naam
) met fondant. De korte kant van je lap is de bovenkant.
plooi vanaf onder (de ronde kant dus) je lapje met gebruik van bijv achterkant van een penseel.
kijk hier naar plaatje 5,6,7 voor een idee hoe dat moet. Bij het plooien de bovenkant recht laten.
Dan over de former leggen die erbij zit. Evct nog wat extra plooien maken, zodat het goed om de former heen past.
Dit nogmaals herhalen.
Het handvat:
Cutter in Rollerpad. Gebruik voor het handvat wat extra tylose, anders krijg je je lapje er niet uit. Over de cutter heen rollen, met je vinger langs de randen zodat rafels weg zijn. met een needletool of naald je lapje voorzichtig uit de cutter halen.
Als het tasgedeelte bijna droog is, maar nog wel buigbaar, de 2 gedeeltes aan elkaar plakken.
Dan de 2 uitgestoken handvat gedeeltes aan elkaar plakken en de uiteinde wegwerken onder de tas.
Ik wil je wel nog meegeven, dat ik het echt een lastige tas vond, heb er echt even mee zitten stoeien, maar uiteindelijk heb je dan ook wel wat! succes!