1

Onderwerp: Fondant

hallo allemaal, ik  ben nieuw op het forum en nieuw in de taarten wereld.

Ik heb 2 wk geleden voor het eerst een workshop taart decoreren gedaan en nu wil ik komend weekend mijn eerste taart gaan maken :P

ik heb allerlei spulletjes gekocht via de webshop.
waaronder dus ook fondant.

nu lees ik af en toe dat je eerst de taart met een laag marsepein moet bekleden en dan met een laag fondant bekleden.
Kan je niet gewoon de taart alleen met een laag gekleurde fondant bekleden? en daarna ermee decoreren?

Ik las ook ergens dat het erg zoet is. is het dan een idee om de botercreme met een paar druppels citroen te mengen?

sorry voor alle vragen hoor :o  maar ben echt nog een beginneling maar wil graag veeeeeel oefenen en veeeeel leren.

alle tips enzo zijn welkom :Y

Groetjes, Franka

Re: Fondant

dat dubbel bekleden is iets wat sommige engelsen/ amerikanen doen. marsepein voor de smaak, fondant voor het uiterlijk en dan ook nog een hartstikke dik
maar je kunt zeker alleen fondant doen, dat doen er hier velen hoor :Y

en citroen essence / - aroma kan zeker door de botercreme  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

dank je wel voor je antwoord. ik schrok al een beetje.

voor komende zaterdag hoeft het niet want dat is voor een kinderfeestje.

Maar over 3 weken ga ik een taart voor mijn nichtje maken die wordt 10 jaar en die wil geen jam in de taart maar dan ben ik bang dat als ik alleen botercreme en fondant gebruik dat het dan erg zoet is.
vandaar misschien iets van citroen erin.

Groetjes, Franka

4

Je kunt aan je biscuitbeslag ook een beetje citroenaroma toevoegen, en dan vullen met Lemon Curd en/of Citroenkwarktaarttoetje van Mona.

o ja dat doe ik ook, naja ik voeg wat citroenrasp (zo'n potje van dr oetker) toe aan mn beslag

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

:thumb: thnx voor de tip. ga ik vrijdag gelijk in huis halen!!
zal man lief wel weer blij mee zijn  :s 
zo'n eerste investering is toch best wat geld
maar ach, als ie eenmaal mijn taarten proeft dan is ie om  :lol:

Groetjes, Franka

7

Je kan ook bij Xenos een flesje citroen-aroma kopen voor 79eurocent?

8

nog beter! thnx voor de tip

Groetjes, Franka