1

Onderwerp: [spoed!] Nog meer tylose of komt dit goed?

Hoi,

mijn bruidegom's onderstel  :)  staat nu te drogen, ik was om 00.00 uur klaar vannacht, maar nu 's ochtends zijn de schoenen en broek beduidend minder hard dan de romp, ondanks het feit dat ik dezelfde hoeveelheid tylose heb gebruikt...

De schoenen en broek zijn zwart, daar zit misschien meer kleurstof door? Het is voorgekleurde zwart... Ik wil liever niet nog meer tylose gebruiken, de boel wordt dan toch wat lichter en dat vind ik niet mooi in dit geval.

Komt dit nog goed met wat geduld of moet ik nieuwe schoenen maken met meer tylose?

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: [spoed!] Nog meer tylose of komt dit goed?

Niemand?? Het wordt een beetje een spoed-vraag nu... ALs ik iets opnieuw moet doen, moet het vanavond...

De schoenen zijn nog net indeukbaar nu, niet keihard, maar het geheel blijft wel staan... wat te doen?

Liefs Domi

3

als het gewoon blijft staan zou ik er niks aan veranderen. als het nou zou gaan inzakken ofzo dan zou ik opnieuw doen. maar als het er nu nog het zelfde uitziet als dat je om 00.00uur klaar was zou ik niks doen

liefs ikkuhh

er zal allicht meer kleurstof in je zwarte fondant zitten waardoor meer tylose nodig is.
Ik zelf zou opnieuw beginnen, als het gaat inzakken  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

tipsytaartje schreef:

er zal allicht meer kleurstof in je zwarte fondant zitten waardoor meer tylose nodig is.
Ik zelf zou opnieuw beginnen, als het gaat inzakken  :Y

En als het NIET inzakt? Alleen nog niet helemaal hard is? Ik wil er dan nog een dag mee wachten maar morgen MOET ik 'm verder gaan maken...

Liefs Domi

6

ik heb laatst ook voorgekleurd zwarte fondant met tylose gebruikt maar na 4 dagen was het nog niet hard genoeg  :(

Vind het heel moeilijk om het echt hard te krijgen.

Liefs, Zanoni

ehm, dan zou ik extra stokjes aanbrengen, die de romp omhoog houden. Mocht je sateprikkers gebruiken, dan niet met de punt naar boven, want dan glijdt de romp over de punt heen.

succes!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

tipsytaartje schreef:

ehm, dan zou ik extra stokjes aanbrengen, die de romp omhoog houden. Mocht je sateprikkers gebruiken, dan niet met de punt naar boven, want dan glijdt de romp over de punt heen.

succes!

gelukkig is de romp al wèl hard en de benen redelijk...

net nieuwe schoenen gemaakt, wel iets minder "zwart" marja. Misschien doe ik er voor de "glim" nog wat crisco op als de boel droog is.

Hij heeft wel enorme schuiten nu!

Maar voor het goede doel...

Liefs Domi