1

Onderwerp: paars met bloemen, maar wat moeilijk zeg!!!

Mijn stapeltaart van vandaag. Gemaakt voor mijn man om te trakteren op zijn werk. Ben er zelf echt heel trots op! Maar wat is het moeilijk om bloemen aan de zijkant van de taart te plakken zeg, dacht dat doe ik even met eetbare lijm...  :o . Uiteindelijk heb ik ze maar met ijzerdraad erin geprikt. Hoe doen jullie dit?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KZXAEWCH.jpg

Tips zijn zeer welkom, op die manier leer ik ervan  :)

Re: paars met bloemen, maar wat moeilijk zeg!!!

mooie taart zeg, ook sjiek met die bloemenval  :Y 

Ik plak dit soort decoraties met een dotje royal icing, in de kleur van de bekleding vd taart, dan valt het niet zo op :)

verder nog een (zoals een goede vriendin van mij zou zeggen  O-)  ) miereneukerig tipje: ik zie bij de bovenste taart een scherpere hoek bij de overgang van de bovenkant naar de zijkant en bij de onderste taart is het wat boller. Ik vind zelf dat het mooier is als het beiden gelijk is, dus of scherp of bollig, snap je? ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ja ik snap wat je bedoelt met die scherpe hoek en die bollere hoek. Dat is iets waar ik ook tegenaan loop. Maar ik kan het nog niet zo goed.... Net als dat een taart bij mij aan de onderkant ook vaak wat naar binnen loopt  :o

4

Als je biscuit niet recht is (en dat zijn ze bij mij nooit :lol: ) ben denk ik niet zo'n held in bakken..

Dan gebruik ik gewoon wat extra botercreme met afsmeren, de taarten zijn toch al machtig ;)

Ik vind je taart erg stijlvol!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

ehm misschien druk je te hard met bekleden? Of rek je de bovenste laag met het erop leggen van de laatste leg wat uit?
je kunt er eens op letten als je je taart hebt gevuld en/of afgesmeerd wanneer het mis gaat.

voor die scherpe hoeken, of rond of bol :) gebruik ik wel eens van die speciale smoothers van "edger" , wel op letten dat je niet te hard drukt, want anders zit je weer met een inkeping aan de zijkant :(

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Bij mijn bruidstaart heb ik die bloemetjes vast gezet met een beetje Icing.
Ging perfect!!

7

Mooi chique taartje !!   :thumb:
Ik plak altijd met "lijm" van poedersuiker en water

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake

8

Mooie, stijlvolle taart!

9

'n Beauty, hoor!  :Y

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

10

Staat wel heel mooi de bloemen zo :)

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

11

mooie taart. :thumb:

vraag me alleen af of je het ijzerdraad direkt in de taart hebt gestoken? :think:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

12

ik heb ijzerdraad speciaal voor taartdecoratie gebruikt en mijn man de instructie gegeven het te zeggen aan de mensen die het aten  ;) . Om geen bloedende monden en geperforeerde slokdarmen te veroorzaken hahaha.

echt super leuk om zo veel reacties te krijgen, dat doet me goed  :Y