1

Onderwerp: tappits lower case

Hallo medebaksters

Ik heb vandaag de alfabet tappits lower case binnen uit de webshop hier, en nu krijg ik er echt geen letters uit, ik doe poedersuiker op mijn werk mat.. en ook op de tappits liniaal en dan druk ik zachtjes de tappit in het fondant en schuif ermee heen en weer maar dan blijven ze of in het fondant liggen of ze plakken in de tappit vast ook krijg ik ze er niet uit met een bolletje fondant! wie kan mij helpen want ik moet op korte termijn bakken en wil de letters gebruiken!
Bedankt

2

Re: tappits lower case

Fondant met tylose gebruiken.............en na het uitrollen laten rusten........eventueel crisco gebruiken..........

Ik weet dat er ook door een aantal huishoudfolie wordt gebruikt........

Fondant dun (!!) uitrollen op bakpapier, even laten liggen, keertje omdraaien, even laten liggen totdat ie redelijk droog aanvoelt. (je kunt het stuk fondant dan ook heen en weer schuiven, het moet niet meer plakken)
Stukje fondant afsnijden waar je 1 lettertje uit kunt halen, tappit erin drukken, schuiven, dan valt het overtollige er al bijna af.
Het overtollige fondant weghalen en een keertje tikken, dan valt ie er zo uit.
Echt waar!

(2 dingen heel belangrijk: dun uitrollen / even laten drogen)

If live gives you lemons, make lemonade!

4

met een stuk huishoudfolie erover...werkt bij mij prima!

kijk op www.carola-taartjes.hyves.nl voor mijn taartjes...
en bij deze iedereen bedankt voor de inspiratie en ideeen!

5

Ga het morgen proberen, wil ook best tylose enzo proberen maar dat heb ik niet, moet echt deze week gaan bakken, voor het weekend moet het klaar..
dus op bakpapier uitrollen, en hoelang is even hihi!
oke dan de tappit in een klein stukje drukken, heen en weer schuiven en dan erop tikken?

Hoe doen ze dat dan met die huishoudfolie ik geloof dat ik dat ook alwel heb gelezen!

Bedankt

Even is een kwartiertje - 20 minuten denk ik ongeveer. Je voelt het wel als het wat droog aanvoelt. :9
Ik gebruik nooit tylose voor de letters en met huishoudfolie kan ik het niet, dan krijg ik zo'n afgeplatte letters, niet mooi.

If live gives you lemons, make lemonade!

7

huishoudfolie over de fondant en dan de tappits erin?
nou morgen dan maar ff proberen
kan natuurlijk alle 2 de mogelijkheden doen maar ga geen tylose gebruiken heb het niet in huis en kan ook zonder zie ik hier
Hoop dat het lukt
Groetjes

Ps kijk maar eens bij mijn topic waar mijn baby cc staan daar heb ik zonder tappits letters genaakt met de naam Dean maar was veel werk!

8

huishoudfolie over de fondant en dan de tappits erin?
nou morgen dan maar ff proberen
kan natuurlijk alle 2 de mogelijkheden doen maar ga geen tylose gebruiken heb het niet in huis en kan ook zonder zie ik hier
Hoop dat het lukt
Groetjes

Ps kijk maar eens bij mijn topic waar mijn baby cc staan daar heb ik zonder tappits letters genaakt met de naam Dean maar was veel werk!

Huishoudfolie!  Dat werk super  :)

10

Misschien heb je hier iets aan....

http://www.youtube.com/watch?v=IfuxL2Pq … re=channel

Volg je hart...want dat klopt!

11

ik ben het geheel met Ans Pommerans eens.. niets aan toe te voegen (of soms toch stiekem een beetje tylose ghehe..)

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

12

Ik heb het met balina gumpaste geprobeerd en dat werkt echt super! Dit kun je heel dun uitrollen en de pootjes van de letters vervormen daarna niet, waardoor je ze erg gemakkelijk op de taart kunt plakken. Je krijgt ze ook gemakkelijk uit de tappits. Een beetje heen en weer schuiven en dan omhoog en zachtjes eruit tikken. Werkt perfect, ook zonder folie! :D

ik doe ze eruit drukken voorzichtig met een kwastje.
die duw ik voorzichtig aan de bovenkant en hij valt er zo uit.

carpe diem

14 Laatst bewerkt door dudoky (24-05-2010 08:45)

Ik had ook zo''n moeite met alle letters, maar sinds ik het meng 50/50 marsepein en ballina past, gaat het geweldig
Uitrollen
kleine stukjes snijden
laten drogen
lapjes een keertje omdraaien
tappits erindrukken
paar keer tikken
klaar :thumb: