1

Onderwerp: 1e keer cc met royal icing

Mijn dochter van 5 houdt niet zo van marsepein en 'klaagt' altijd dat ze dat niet zo lekker vindt. Begin juli is ze jarig en ze wil cc als traktatie. Nu ben ik pas een paar maandjes bezig met taarten e.d dus ik heb nog heel wat uit te proberen. Hierbij mijn 1e cc met royal icing. Heb voor het spuiten een goedkoop 'pistooltje' van de hema gebruikt..http://94.100.118.65/963450001-963500000/963455501-963455600/963455591_6_d_j4.jpeg

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

2

Re: 1e keer cc met royal icing

Wat een kleurig geheel. Goeie swirls ook  :thumb:

3

:thumb:

4

Erg mooi! Knap gespoten ook. En die hartjes die je erop hebt gestrooid zijn leuk zeg!
Al denk ik dat het lekkerder is met een toef Meringue botercreme. Royal Icing wordt namelijk erg hard en is heel zoet!

5

Ik vind ze echt heel mooi^^

Taarten maken is als kunst. Kunst is taarten maken.

6

Gave kleurtjes !! Ziet er lekker uit !  :P

Wat leuk en vrolijk!

Kan me wel vinden in eerder commentaar dat als je echt een toef wilt, het ook een goed idee is om botercreme te spuiten.

Toen mijn dochter jarig was heb ik cakejes gedecoreerd met een dun laagje icing en daar een versiering op gedaan. In ons geval was dat een kerst-schuimpje omdat ze op kerstavond jarig is. Misschien ook een idee? is minder hard dan een swirl royal icing.

groetjes,
Maayke

wie zoet is krijgt..... taart!

8

Robin schreef:

Erg mooi! Knap gespoten ook. En die hartjes die je erop hebt gestrooid zijn leuk zeg!
Al denk ik dat het lekkerder is met een toef Meringue botercreme. Royal Icing wordt namelijk erg hard en is heel zoet!

Tenzij je er een beetje glycerine doorheen doet, dan krijg je dat zachte wat ook op een roze koek zit....
Groetjes

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

9

HALLO IEDEREEN,

Ik ben een beginner in taart dekoratie gedoe. Ik heb een vraagje voor jullie die al ervaren zijn, namelijk, mbt ROYAL ICING, kan ik misschien gewone poedersuiker gebruiken ipv bakkerspoedersuiker?
Andere vraag, moet je echt eiwitpoeder gebruiken om ROYAL ICING te maken? wat gaat gebeuren als je die eiwitpoeder niet gebruik?

ALvast bedankt voor jullie reactie,

INDRI

10

poedersuiker en bakkerpoedersuiker is hetzelfde  :Y

11

Bedankt Daffy  :)

12

Ik weet niet of het al ergens op het forum staat, maar waar kun je eigenlijk goedkoop poedersuiker vandaan halen?..en dan heb ik het niet over een groothandel, want daar hebben wij geen pasje voor( of het moet al een groothandel zijn waar je ook zonder pasje kunt kopen).

Alvast heel erg bedankt^^

Taarten maken is als kunst. Kunst is taarten maken.

In principe zijn suikerbakkespoeder en poedersuiker aan elkaar gelijk. Je kan het allebei gebruiken.

Als je geen eiwitpoeder gebruikt wordt je icing slapper. het is dan echt alleen opgeloste suiker. het eiwitpoeder geeft massa en structuur aan je icing. Denk aan opgeslagen eiwit en eiwit schuim. Je kan ook een eiwit gebruiken, maar dat doet men meestal niet ivm gevaar op salmonella besmetting. In de supermarkt kan je ook gepasteuriseerd eiwit krijgen in kuipjes, die zou je ook kunnen gebruiken.

Succes!

groetjes,
Maayke

wie zoet is krijgt..... taart!

14

ik bestel de poedersuiker via de webshop. Bevalt erg goed

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)