1 Laatst bewerkt door Royal Pie (26-05-2010 20:44)

Onderwerp: welke formaten 100 personen

Mijn man moet een bruidstaart maken voor 100 personen
Het wordt een vierkante taart die op 1 hoek wordt gestapeld

Nu zat hij zelf aan de volgende formaten te denken maar twijfel nog een beetje

12,5 cm    4-6 personen
17,5 cm    9-12 personen
22,5 cm    15-17 personen
27,5 cm    25-28 personen
32,5 cm    40-45 personen

Met het minimum komt hij dus uit op 93 personen en met het maximum op 108.
De taart wordt gesneden door iemand die er veel ervaring mee heeft (groot party centrum waar veel bruiloften worden gehouden)

groter dan 32,5 cm kunnen wij in onze oven niet kwijt trouwens. Wat zouden jullie doen?

2

Re: welke formaten 100 personen

Een laag dubbel doen? Dus bijv.:

32,5 2x
22.5 1x
12.5 1x?

tis maar een optie hoof =] Dan kom je rond de 100 uit minimum 99 pers.

3

een laag 2x doen is niet mooi om te stapelen. Ik zou gewoon doen wat je hierboven hebt beschreven of anders een 3 laagse stapel maken met bijv nog 2 losse aansnijtaarten ernaast.

succes

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

als alle vragen over taarten die voor een ander zijn, in deze rubriek worden gesteld, kunnen we de rest van het forum wel opheffen. :)

[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

aangezien het over bakken voor anderen gaat, dacht ik dat hij daar neergezet moest worden.

Nu was ik dus mega aan het zoeken. Opzich wel handig om even te laten weten dat hij verplaatst is  :Y

6

Ik zou gewoon de formaten gebruiken die je net hebt neergezet :) Een bruidstaart is meestal al hoger dan een gewone taart, en de stukjes die gesneden worden daardoor ook vaak kleiner. Ik denk dat je het hiermee wel redt hoor!

Groetjes Laura!

7

martine1976 schreef:

Nu was ik dus mega aan het zoeken. Opzich wel handig om even te laten weten dat hij verplaatst is  :Y

Even in je profiel op 'Toon mijn onderwerpen' klikken. Nieuwe forummers sturen wij meestal wel een mail, maar stiekem gaan we er vanuit dat mensen die hier al langer rondhangen, dat wel weten ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Lautje. schreef:

Ik zou gewoon de formaten gebruiken die je net hebt neergezet :) Een bruidstaart is meestal al hoger dan een gewone taart, en de stukjes die gesneden worden daardoor ook vaak kleiner. Ik denk dat je het hiermee wel redt hoor!

Jij schrijft dat een bruidstaart meestal hoger is dan een normale taart. Ik ben natuurlijk heel erg nieuwsgierig waarom deze hoger is? In september staat mijn eerste bruidstaart op de planning, dus alle tips zijn welkom.

9

Misschien 2 stapels maken?
of 1 laag eronder die je dan maakt door de taartvorm 32 te maken
2x en dan 1 taart die je kunt versnijden om de onderste laag breder te krijgen?? zodat hij toch groter wordt?
Heb niet veel ervaring dus weet niet of dat kan.
gr femke