1

Onderwerp: Dobbelsteentaart

Hee:)

Ik heb meteen al een lekker idioot plan bedacht: een vriendin heeft een feest met het thema las vegas, en nu willen we een taart in de vorm van een dobbelsteen. Een kubus dus.
Nu heb ik al een beetje gezocht op het forum, maar ik heb nog steeds wat vraagjes. (die las vegas taarten die ik hier vond zijn echt geweldig trouwens)

De vorm is ongeveer 20 cm, dus de taart moet ook 20 cm hoog worden. Kan dat door gewoon lagen biscuit op elkaar te doen met vulling ertussen, of gaat dat instorten? Want ik dacht ook al ik kan er zo'n plaatje tussen doen als bij een stapeltaart, maar het moet wel 1 grote kubus worden, dus ik weet dan niet hoe ik dat moet aanpakken

En hebben jullie misschien tips voor de vulling om het instortingsgevaar een beetje te beperken?

xx
M

Re: Dobbelsteentaart

deze taart is 15 bij ongeveer 18cm

http://www.mijnalbum.nl/Foto-88MI3OSN.jpg

Ik zou er zeker een kartonnetje tussen doen, anders moet je stukken snijden van 20cm  :/  weet natuurlijk niet of jou gebaksbordjes ter grootte zijn van dinerborden :lol:

Dan heb je alleen wel in de onderste laag wat stukjes zonder marsepein/fondant. Dan kun je er ook voor kiezen om een vierkant van 20x20 erop te leggen, dan kartonnetje en de volgende laag erop en dan in zn geheel bekleden.

Let wel goed op, zo hoog bekleden is niet makkelijk  :nooo

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

hee tirza,

thanx, hier heb ik echt al veel aan:)
daar zat ik ook al mee, met die rare stukken die je dan krijgt. Maar ik weet dus niet hoe ik dat moet aanpakken met zo'n kartonnetje ertussen, ik snap de techniek wel, dat had ik al bij de how-to's gevonden, maar heb ik dan echt zo'n speciaal karton nodig? Of kan het ook met iets wat ik gewoon in huis heb/bij een gewone winkel kan kopen? Want ik kom niet echt meer in de buurt van die winkel waar ze die cake boards verkopen..

xx

neuh, hoop dat je wel taartkarton hebt? dan 2 met de karton-kant tegen elkaar plakken met dubbelzijdig tape oid.
Mocht je dat nou ook niet hebben, misschien maar stuk normaal karton inpakken met vershoudfolie ofzo???

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

haha, zie het al helemaal voor me een plak van 20 x 20 op je "bordje"  :9

liefs marieke

6

mariekepieke schreef:

haha, zie het al helemaal voor me een plak van 20 x 20 op je "bordje"  :9

Zo vraag ik me af hoe je je "stukje" gebak charmant op je "bordje" probeert te leggen met de gemiddelde taartschep,  :lol:  Misschien met de opscheplepel voor de lasagna, hihihi

Sorry... O-)

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

7

De taart is echt superlekker geworden, heb nog even geen foto maar k zal proberen die er nog op te zetten.
Ik had biscuitmix gebruikt met cacao erdoor, in twee rechthoekige vormen en dan vierkant gesneden (want vierkante vormen waren nergens te vinden).
Het zijn uiteindelijk 5 of 6 lagen geworden, met de chocoladefudge vulling van deze site ertussen, en witte chocolade ganache eroverheen (ja ze wilde heel graag chocola en chocola en nog meer chocola  :P )
En dan met pure chocolade rondjes gemaakt op bakpapier en die erop gelegd voor de stippen van de dobbelsteen.
En hij is niet eens ingestort :D  , zonder taartkarton ertussen. Met snijden hebben we gewoon steeds een grote plak ervanaf gesneden, die platgelegd en die in kleinere stukjes gesneden, was heel goed te doen.

x michelle