1

Onderwerp: Marsepein te zoet.

Hallo,

Als beginner heb ik inmiddels 4 taarten op mijn naam staan. Gisteren een geboortetaartje gemaakt als cadeautje. Krijg van iedereen complimenten, maar één kritiekpuntje blijft terug komen. Mensen vinden de marsepein veel te zoet. En ik gebruik niet eens zoveel marsepein (bijna te dunne onderlaag en versieringen, echt millimeterwerk zeg maar). Alleen de kinderen hoor ik nergens over klagen ;-)

Is hier iets aan te doen?

En dat brengt mij bij m'n volgende vraag; die mooie boetseersels, worden die echt opgegeten, of bewaard, of?

2

Re: Marsepein te zoet.

ik had hetzelfde probleem bij de fondant, vond het zelf ook te zoet. Nu smeer ik af met botercremé waar ik wat citroen doorheen doe en dat frisse heft het zoete weer wat op.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

Een lekkere lemon curd vulling is ook een goede tegenhanger voor het zoete.

Sommige eten de boetseersels op en sommige niet. Is maar net wat je zelf lekker vind!

Liefs, Zanoni

4

tja... marsepein is nu eenmaal zoet. Een frisse vulling en bc met citroen is eigenlijk het enige wat je kunt doen, maar dan blijft de marsepein nog steeds zoet.

Boetseersels worden soms opgegeten, en soms niet.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me