1 Laatst bewerkt door Xaar (22-05-2010 18:55)

Onderwerp: bruiloft minicupcakes

Voor een bruiloft moest ik 40 mini cupcakes maken.
Het zijn vanille cc met swiss merengue en suikerhartjes.

Het vervoeren deed ik in eierdozen, ideaal!
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7PK3JA4C.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WKCP7JVR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UHCGLDLL.jpg

mijn 4 taarten van de afgelopen weekenden http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=98943

2

Re: bruiloft minicupcakes

die zijn leuk zeg!
slim in die eierdozen!

groetjes Nina

3

erg leuk, en goede tip die eierdozen

When someone asks if you'd like cake or pie, why not say you want cake and pie?

4

Mooie gedaan, mooie toef!

5 Laatst bewerkt door Olgie (22-05-2010 19:43)

Wat een lieve cupcakes en ze zien er heerlijk uit met die toef.

Aanvulling: Heb je voor de meringue botercreme 1:2:2 of 1:2:3 gebruikt?

6

Bedankt allemaal dames  :)

Olgie, ik heb 1.2.2 gebruikt. Heb de 1.2.3 nog nooit geprobeerd maar ook omdat de 1.2.2 mij prima bevalt. Zodra ik de cakejes heb opgespoten zet ik ze in de koeling, dan 'stijft' het mooi op.

7

mooi hoor...... en erg romantisch!

8

Bedankt, ik gebruik tot nu toe 1:2:3, maar volgens mij is de 1:2:2 veel lekkerder en minder boterig!

9

De cc's zien er mooi en lekker uit zeg!!  :9

Mag ik vragen welk merk boter jij hebt gebruikt, omdat de merinque botertoef er errug wit uitziet??

10

Ja hij is erg lekker. Het blijft wel een beetje boterig en erg zoet maar de structuur is zo zacht, dat maakt het super lekker. Ik zou zeggen, probeer het een keer uit.
1.2.3 is weer voor andere uitwerking handig, maar ik weet niet zo goed waarvoor. Afsmeren misschien?

11

Ja ik gebruik het voor afsmeren, maar ik ga maandag weer bakken en dan ga ik de 1:2:2 uitproberen.

12

Sofia,
ik gebruik of ruitjesboter en in dit geval Zuivel Hoeve. Dat is de goedkoopste roomboter bij onze AH. Het is vooral dankzij de eiwitten en het heeeeeeel lang hard opkloppen dat het zo mooi wit is.

13

Ze zien er heerlijk uit!! Goed idee, vervoeren in in eierdozen :thumb:

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

14

Ze zien er heel leuk uit!
Wat een super tip om de kleine cupcakes in eierdozen te vervoeren. Binnenkort ga ik er ook veel maken en zat al te bedenken hoe ik ze zou gaan vervoeren. De eierdozen zijn inderdaad heel handig!

15

@Xaar: dank je wel voor je antwoord. De toeven zien er zó lekker uit: ze lijken wel van slagroom i.p.v. meringue botercrème. Ik ga volgende keer nog langer opkloppen.  :thumb:

16

Wat ziet dat er leuk uit zo. En wat een mooie toefjes kun jij maken. Die lukken bij mij mij nog steeds niet...

17

Kiwi, op een minicupcake is het zooo veel makkelijker. Het is echt 1 beweging. Bij een gewone cupcake moet je het in 2 keer spuiten. Ik heb wel de hele ochtend gezocht op you tube op wat technieken en daarna eventjes geoefend. En ik ben erg blij met mijn nieuwe spuitmondjes. Heb nu 'echte' van Wilton (M1 hier) en dat gaat zo veel beter dan met de plastic spuitmondjes die ik heb van de blokker.

18

wat een moie cc zeg!en een erg mooi toefje!ik ken wel het recept van de koekjes fee.Mag ik vraggen naar de hoeveelheden van jou voor 1.2.2.  en gebruik jij dan gewoon de vanille van dr. oetker of een ander merk?
Alvast heel erg bedankt.
groetjes monqiue

19

Zo simpel, maar het ziet er echt super uit!!

20

ik gebruik het recept hier op de site 140gr eiwit, 280 suiker en boter.
Met een beetje inspiratie van het recept uit het boekje, Happiness is a Cupcake, en voeg met de boter ook een zakje vanille suiker toe bij het kloppen.
Verder niks. Soms wat kleurstof, maar zo vind ik m wel heel mooi.