1

Onderwerp: Kroontje van marsepein??

Ik werk alleen maar met marsepein omdat wij als gezin en de meeste mensen in mijn omgeving niet zo gek zijn van fondant. Nu wil ik binnenkort een leuke meiden taart maken met het liefst een kroon(tje) erop. Kan dit met marsepein? Ik heb eventueel wel tylose in huis...
Iemand wel s gedaan met marsepein, en ging dat?
Alvast bedankt!!

2

Re: Kroontje van marsepein??

Geloof dat het wel kan hoor, alhoewel ik zelf nooit met marsepein werk. Het moet volgens mij alleen een stuk langer drogen dan fondant.

Veel liefs Rafaëla

3

was je kroontje nog geluk?? zo ja, met of zonder toevoegen van tylose??

4

:lol:  wat leuk dat je hier nog even op terug komt. Ik ben nog steeds niet aan t kroontje toegekomen. het kroontje staat op m'n lijstje van wat ik nog steeds allemaal wil uitproberen maar aangezien ik best wel druk ben geweest met andere taarten ben ik nog niet aan t kroontje toegekomen. Maar ik heb sinds pas marsmallow fondant uitgeprobeert en die is erg lekker vind en miss word dat ook wat sneller hard als ik t laat drogen. Dus binnenkort maar s proberen!!

mat mmf gaat het super. Dat gebruik ik ook altijd voor mijn kroontjes en wordt hard zonder tylose.

6

ohhh bedankt voor deze reacte Saskia mv Lisa!! Goed dat ik t weet. Ga ik 'm snel s uitproberen :Y

7

ok. ben benieuwd... ik ga proberen voor vrijdag er een te maken met marsepein.... ik heb wel zelfgemaakte mmf in de kast, maar nog geen kans gehad die te proberen.... hmmm, misschien toch maar doen  :+