1

Onderwerp: Fondant laten glanzen?

Hoi,

Laatst heb ik voor het eerst een taart met fondant bekleed.
Voor een eerste poging was ie redelijk gelukt, ik vond hem alleen een beetje dof uitzien. Weet iemand hoe je fondant wat meer kunt laten glanzen?
Nou weet ik dat de Cake Boss daar een stoomapparaatje voor gebruikt  :) , maar aangezien ik nog niet zo professioneel ben, heb ik dat niet (en klungelen met een waterkoker lijkt me niet zo handig)

Heeft iemand tips?

2

Re: Fondant laten glanzen?

:nooo  het enige wat in mij op komt is glanspoeder van de webshop. Misschien dat proberen..? (met een groot makeupkwastje aanbrenge?)

3

Ik heb laatst een filmpje zitten kijken waar iemand een soort gelei eroverheen streek. Ik weet dat de meeste supermarkten wel vlaai-gelei (taartina) verkopen, misschien is dat een optie? Hoewel je dan wel een apart laagje erop krijgt natuurlijk.

Anders misschien met een kwastje water? Geen idee of dat werkt eigenlijk...

4

Pannetje water en daarboven je taart laten stomen. Wel uitkijken dat je het niet te lang doet anders smelt de boel!

5

confectioners glaze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=3973

6

Ja, dat spul bedoelde ik dus...

7

Dit spul heb ik gebruikt voor de suikerbloemen, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat je dit eet. Het stinkt ook behoorlijk als je het gebruikt!

8

Maar het is wel eetbaar.............

9

Tsja het staat erbij dat het ook de smaak behoudt, maar persoonlijk zou ik het niet meer eten. Ik heb er ook nog een ander spulletje bij om je kwastje mee schoon te maken, omdat je die anders kan weggooien.

Ik ga toch straks ff op zoek naar het potje, misschien is het dan toch niet hetzelfde  :think: !

10

AnjaH schreef:

Tsja het staat erbij dat het ook de smaak behoudt, maar persoonlijk zou ik het niet meer eten. Ik heb er ook nog een ander spulletje bij om je kwastje mee schoon te maken, omdat je die anders kan weggooien.

Ik ga toch straks ff op zoek naar het potje, misschien is het dan toch niet hetzelfde  :think: !

ik denk dat je dezelfde hebt als ik confectioners varnish.
en inderdaad zonder dat andere spul kan je je kwastje weggooien.
Er staat op dat het voor food use is maar ook dat je het voor open vuur moet weghouden.Dus je om daar je taart mee in te smeren :think:

11

Ik zie het al helemaal voor me als je de verjaardags kaarsjes aan steekt.Ik zou gewoon voor veilig gaan en een spuitbus kopen.Of idd de glanspoeders.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

12

misty schreef:

Ik zie het al helemaal voor me als je de verjaardags kaarsjes aan steekt.Ik zou gewoon voor veilig gaan en een spuitbus kopen.Of idd de glanspoeders.

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Dan kan de foto bij de oepsmomenten