Onderwerp: Help!! Wat doe ik verkeerd??????
hoi damens..
Ik ben bezig met botercreme, heb 125 gr boter en 250 gr suiker maar het is zo vliebaar na 10 min mixen!! Daar kan ik echt niet mee afsmeren.. Kan ik mijn creme nog redden..
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Help!! Wat doe ik verkeerd??????
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoi damens..
Ik ben bezig met botercreme, heb 125 gr boter en 250 gr suiker maar het is zo vliebaar na 10 min mixen!! Daar kan ik echt niet mee afsmeren.. Kan ik mijn creme nog redden..
Nou vraag ik me af wat voor boter je heb. Je verhoudingen zijn evengoed niet goed. Het is 1 op 1. Dus net zoveel suiker als boter.
shit.. ik kan wel janken grrr.. ik heb gewoon roomboter en poedersuiker..
Moet ik nu dan alsnog meer boter toevoegen??
Maar heb je de roomboter laten smelten dan?
En ja doe er moet wel meer boter bij anders is de botercreme echt te zoet.
jaah ik had em heeel ff in de magnetron gedaan..
Misschien was dat ff toch te lang. Probeer anders de rest van de roomboter er zo bij te doen, misschien dat het dan nog iets steviger word.
Meestal wordt roomboter gebruikt. Dus bv 250 gr boter en 250 gr gezeefde poedersuiker. Je kunt ook 125 gr margarine + 125 gr roomboter en 250 gr poedersuiker doen
ooowww shiitt.. baal echt als een stekker..
Nou ik ga dr dan nu 125 gr boter bij mixen in de hoop dat het lukt..:(
thnx ladies.. Ik laat zo wel weten of het wat geworden is..
En als het nou mislukt.. wat dan?? Ik heb nnog maar 250 gr poedersuiker en moet ook nog bekleden..:(
Voor bekleden heb je geen poedersuiker nodig
En anders maak je voor de zekerheid alleen die 125 boter met 125 gr. suiker, heb je toch iets creme. Maar ik denk dat het moet lukken hoor.
Het ziet er veeeel beter uit nu!! Hoelang moet ik het nu mixen eigelijk?? Het ziet er romig uit zoals het hoort!
Wat zou ik toch zonder dit forum moeten..:P
Ik bedoelde voor het uitrollen van de fondant..:P hahaha
Ja dat snap ik. Maar ook daar gebruik ik geen poedersuiker voor.
Ik zou nog wel even goed mixen tot je zeker weet dat alles goed gemengd is.
Ik heb 5 min gemixt..:D
Jaah wat gebruik jij dan?? Basterdsuiker??
Ik kon dat 1 op 1 recept al niet vinden tussen de recepten.. maja zo moeilijk is het ook niet.. Maar was het gewoon ff vergeten hoe ik het vorig keer gedaan had..
xx
Nope helemaal geen suiker. Ik rol uit op een taartplacemat. Maar je kan hiervoor ook die ikea bureauonderlegger kopen of gewoon een plastick kleed. Hierop uitrollen. Kleed/placemat en fondant en al omdraaien, over je taart leggen. Rustig loshalen en je fondant ligt op de taart.
Bedankt hoor voor alle hulp!!
Tis gelukt!!
Oooww.. ok, dus het plakt dan niet vast?? Wel handig want ik heb vandaag met rode fondant gewerkt en dat werd helemaal wazig door de poedersuiker grr.. Bedankt voor de tip!!
Heb vandaag trouwens ook fondant van regalice geprobeert.. VRESELIJK!!
Ik heb vandaag ook botercreme gemaakt.
en kwam ook in een recept tegen
125 gram boter
250 gram poedersuiker
en 2 eetlepels melk.
Ik vond hem ook al erg zoet maar dacht ja ik ben een leek op het gebied van bakken dus het zal wel goed zijn.
Verkeerd recept dus??
gr fmeke
Jaah dat recept had ik dus ook!! Maar had dan de melk weggelaten..
Nu vergeet ik het nooit meer!! Gewoon 1 op 1, dus dezelfde hoeveelheid poedersuiker als boter.
Ik gebruik altijd 75 gr magarine 125 gram poedersuiker en 1 theelepel heetwater. mixen en klaar
Ik heb inmiddels een nieuw topic geopend omdat ik nog een vraag heb over de botercreme.
Wist niet zeker of mijn vraag beantwoord wordt als ik hem hier laat staan.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Help!! Wat doe ik verkeerd??????