1

Onderwerp: spuiten met icing

Dag allemaal,

Ik ben nu al een uur lang het forum aan het afspeuren (met zoekfunctie) naar hulp voor het spuiten van icing. Ik wil het morgen voor het eerst gebruiken maar ik snap er tot nu toe nog helemaal niks van!
Het enige waar ik ben bij gekomen is, dat je een stencil moet hebben en dat moet over spuiten, maar dan? Hoe krijg ik hem op mijn taart? Of moet ik hem eigenlijk gelijk op mijn taart doen?
Ik heb icing in huis, dus ik hoef niks te maken. Maar ik ben echt even het spoor bijster :(

Alvast bedankt,

Groetjes Anne

2

Re: spuiten met icing

Ik begrijp het probleem niet helemaal... Wil je gaan oefenen met icing spuiten, maar je hoeft niiks specifieks te maken?
Dan heb je helemaal geen stencil nodg hoor :) ( Tenzij je die in huis hebt en juist dat wilt gaan oefenen :+ )

Je hebt een spuitzakje(s) en 1 of meerdere spuitmondjes nodig, en dan kun je verschillende patronen en technieken gaan uitproberen :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3 Laatst bewerkt door sypeyu (24-05-2010 21:42)

Ja hoor je hoeft niet perse een stencil te hebben.
Een stencil gebruik je om de afdruk te krijgen dus je legt een stencil ergens op en dan over het stencil de royal icing met kwast
eroverheen schilderen tot de gaatjes gedekt zijn. En dan het stencil eraf halen.
Ik heb met royal icing eerst gewoon op een bakpapier vormen gespoten.
bloemetjes en zo geprobeerd.
Ik heb ook een icingtiara gemaakt.
Icing gemakt met eiwitpoeder.
Gewoon een bus pringels nemen (of andere ronde bus) Bakpapier had ik erover, maar kan handiger geloof ik. en dan spuiten en vooral 3 dagen niets aan doen. (drogen)

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

4 Laatst bewerkt door reneebr (24-05-2010 22:03)

Met icing kun je van alles doen, bloemen spuiten, maar als je een patroontje wil maken zijn er handig setjes te koop. Deze duw je een klein stukje in je taart zodat het een afdrukje achterlaat en dan kun je er met je icing eroverheen spuiten.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1044

Dit is bijvoorbeeld zo'n setje.
Naast deze dingen kun je zelf ook zachtjes met een plastic mesje in je marsepein tekenen, en dat dan weer overtrekken met icing (kijk uit dat je niet door je marsepein heen gaat met het tekenen).

Als je kijkt bij de eerste taart die ik ooit heb gemaakt (staat wel ergens op het forum, bij mijn berichten, zijn er nog niet zoveel dus wel makkelijk zoeken) die is ook helemaal gemaakt van icing, zonder fondant of marsepein eronder, let wel, dit was mijn eerste taart dus niet zo goed gelukt haha. Misschien heb je daar wat aan!

5

Wat bij icing het belangrijkste is, is de consistentie. Het krijgen van de juiste consistentie voor wat je gaat maken, krijg je door ervaring. Heel veel doen.
Spuitwerk vind ik bij uitstek een techniek die niet zo makkelijk zelf aan te leren is. Natuurlijk kan dit, maar een cursus is zoveel beter. Als het goed is leer je daar de juiste consistentie aan te maken, de juiste hoeveelheid in een spuitzak, hoe je de spuitzak vast moet houden, hoe het werkt met de stensils enz.
Veel succes!

groeten Annemieke
Cake It