1

Onderwerp: Iemand ervaring met templates?

Ik heb m'n domeinnaam geregistreerd bij one.com, een template gedownload en aangepast naar mijn smaak ed.. maar nu moet ie nog online komen... hoe doe ik dat?? Ik heb geen idee en het lukt me ook niet! Kan iemand mij dit vertellen??

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

2

Re: Iemand ervaring met templates?

volgens mij kun je hem gewoon uploaden als je ingelogd bent. Wat ik wel weet is dat ze bij one.com 24 uurs chat service hebben en dan helpen ze je direct.

Succes

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

3

http://www.one.com/nl/support/guide/www … a-web-page is wat One.com zegt. Als je alles zelf maakt en upload heb je een ftp-programma nodig. Dan moet je inloggen op de server en kan je je website daarnaar toe uploaden.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Bedankt voor jullie antwoorden,

Pooh, hoe kom ik aan zo'n ftp-programma?

5

FileZilla is gratis en eenvoudig.

(heet wel geen Pooh, maar dit vindt ze vast goed  O-) )

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

:D Thnx Marianne, ik ga even kijken of het lukt.... jullie horen het wel weer!

7

:s volgens one.com zit er een ftp applicatie in je internet browser.. .maar daar moet je een gebruikersnaam en een wachtwoord voor hebben... geen idee wat het is en hoe ik daaraan kom..  :s

sonnig schreef:

:s volgens one.com zit er een ftp applicatie in je internet browser.. .maar daar moet je een gebruikersnaam en een wachtwoord voor hebben... geen idee wat het is en hoe ik daaraan kom..  :s

Is lang geleden dat ik een site online heb gezet maar volgens mij moet je je gebruikersnaam en password van jouw host (one.com)krijgen.
Ik gebruikte (zo uit mn hoofd) cute ftp:

Het File Transfer Protocol (FTP) maakt bestandsoverdracht mogelijk tussen verschillende computers aangesloten op het internet. Met FTP kunnen bestanden die op een andere computer staan gekopieerd worden naar de eigen computer (downloaden) of kunnen bestanden die op de eigen computer staan naar een andere computer gekopieerd worden (uploaden). FTP wordt ook ondersteund door de meeste browsers, maar de mogelijkheden van CuteFTP Pro is aanzienlijk groter.

Gratis te downloaden. Vervolgens kan je dan dus de bestanden (je site pagina's, in HTML) die op je eigen pc staan uploaden naar de server van je host.

Snappie?

Life is what you bake it.

9

dank voor de uitleg, ik ga morgen verder kijken.. ik heb al dagen hoofdpijn dus echt lang achter de pc is niet echt fijn... ik kom er nog niet echt uit.. wordt vervolgt!

10

Yup, je hebt een gebruikersnaam en wachtwoord gekregen voor een ftp programma, de mijne moest ik eerst nog opzoeken bij starthosting, waar mijn site staat. Dus eerst daar inloggen met weer een andere gebruikersnaam om mijn ftp-gegevens te vinden. Maar heb je wel je site op je pc staan? De hele site dus, alle bestanden ervan.

Filezilla :Y Heeft M. goed gezegd :+

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

Nou, het lukt me nog steeds niet hoor. Ik heb alle bestanden op de pc staan idd, ik heb zo'n template gedownload, die aangepast maar ik krijg 'm er niet goed op. Ik heb ondertussen de gebruikersnaam en het ww maar dan kom ik in een pagina waar ik niet weet hoe ik het moet uploaden.. schiet lekker op dus!!! Leuk he, een leek die een website gaat maken  :o

12

Zelf heb ik ook een site bij one.com
Moet zeggen dat de chatservice je prima kan helpen.
Vergeet niet om je webpagina onder het kopje "bestandenbeheer" (als je je webpagina daar hebt geupload) te wijzigen in "index.html" Daarmee komt je pagina online te staan.

13 Laatst bewerkt door Glamour (21-05-2010 20:23)

Je homepage moet altijd de naam index.html hebben, en mag niet in een map staan, gewoon los uploaden. Verder zeg je dat je een domeinnaam geregistreerd hebt, maar heb je ook webhosting? Dat heb je wel nodig, want je moet een plekje hebben op een server om je site op te zetten. Als je dat hebt, dan krijg je van je host een gebruikersnaam en wachtwoord en het adres van het mapje op hun server waar je het op moet zetten. Dat moet je in je ftp programma instellen, verbinding maken en dan kun je uploaden. Meestal is dat een kwestie van de juiste mappen/bestanden selecteren en dan op een knop met een pijl naar boven te klikken. Succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me