1

Onderwerp: communietaart met aardbeienkwarktaart

Hallo,
Afgelopen week heb ik een communietaart gemaakt met aardbeienkwarktaart, deze was voor zondag en ik heb hem op vrijdag gemaakt.
Onder de kwarktaart had ik aardbeien jam gesmeerd, nu had ik het idee dat de jam de biscuit beetje 'sompig' had gemaakt.

Voor vlgd week zondag weer een communietaart met aardbeienkwarktaart.
Mijn vraag is, zou de tijd te lang zijn geweest van vrijdag tot zondag of zou de jam te nat zijn geweest?
Kan je normaal gezien een taart maken op vrijdag en hij wordt zondag pas gegeten?

bedankt alvast voor jullie reacties!

2

Re: communietaart met aardbeienkwarktaart

Ja hoor, dat kan prima! Zo'n taart blijft zeker een paar dagen goed in de koelkast. En de jam..ik gebruik ook vaak jam maar dat het de biscuit nattig maakt heb ik nooit gehad. Misschien ligt het idd aan  soort jam. Als ik aardbeienkwarktaarttoetje als vulling gebruik, doe ik er trouwens ook geen jam bij. Het toetje is al zoet genoeg. Ik doe er verse aardbeien op..erg lekker!

3

kan ik hem dan ook nog 2 dagen bewaren met verse aardbeien?
Of stop je die dan in de kwarktaart of er gewoon bovenop?
Wil het trouwens combineren met witte chocolade botercreme, zou ik de verse aardbeien dan beste op de kwarktaart of op de bbc kunnen doen?

4

Ik doe de aardbeien altijd er bovenop. En het maakt dan niet zoveel uit op welke laag je de aardbeien doet, lijkt me allebei lekker! En ook met aardbeien kun je de taart prima vantevoren maken. Gewoon in de koelkast bewaren en dan gaat het helemaal prima.

5

bedankt voor de tip!
Wordt ie nog lekkerder met verse aarbeien... :9