1

Onderwerp: Aardbeienmouse

Heej Dames.
ik maak vandaag een taart.

maar der staat bij geweekte gelatineblaadjes.
Maar hoe doe ik dat?? heb dat nog nooit gedaan...

•Aardbeien pureren met de limoensap en de suiker.
•De geweekte gelatineblaadjes mengen met de aardbeien.
•Even in de koelkast (15 min.)
•Slagroom heel stijf kloppen en door de mousse spatelen.
•Met deze hoeveelheid kun je een taart (28 cm.) met "een lekkere dikke laag" vullen, of met twee iets dunnere lagen

Re: Aardbeienmouse

Volgens mij moet je wel de gelatine verwarmt erdoor doen, anders krijg je klontjes gelatine of lost het helemaal niet op!

Succes

3

Je weekt de blaadjes gelatine in een bakje met koud water ( 10 min. ) Dan los je ze op met een heel klein beetje kokend water, en voeg je ze toe.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

4

Je gelantine-blaadjes even een minuut of 10 in een bakje koud water leggen. Dan een paar eetlepels van je aardbeienpuree verwarmen en dan van het vuur af de uitgeknepen gelantine erbij roeren tot het opgelost is. Even een beetje laten afkoelen en bij de rest van je aardbeienpuree doen, even in de koelkast en dan verder volgens recept.

Zo doe ik het!

Groetjes Maji

nou ik heb alles gedaan en de gelatine blaadjes er door heen gedaan maar het blijf soepel, heel erg dun.. iemand tips.??

6

Geduld! Gelatine wordt pas stijf als het goed koud is. Dus: in de koelkast ermee en een paar uur wachten!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

Bedankt. Ben benieuwd..

hoe lang moet de mouse in de koelkast opstijven??