1

Onderwerp: Houdbaarheid 'Wilton cake release' en 'JEM petal glue'

Titel zegt het al, hoelang blijven deze producten goed, nadat ze zijn geopend?
Ik bewaar beide in de koelkast.

Bedankt alvast!

2

Re: Houdbaarheid 'Wilton cake release' en 'JEM petal glue'

Haaa, nu weet ik wie je bent!  ;)

Ik zou t niet weten, maar hoop dat je antwoord krijgt op je vragen!

3

haha ik ook!!!
nu nog ontdekken wie Afia is....

Groetjes, Dorothea.

4

hoi hoi,

Cake release:
Volgens (Iemand uit Zuid Limburg) is het heel lang goed.
Ik zag het op een schap staan en de houdbaarheid was verlopen.
"Dat was niet erg want het zijn vetten en die zijn nog wel een jaar goed"  Heb het toch maar niet gekocht !!

Ik zet de geopende cake release in de koelkast en ik heb het dan in ongeveer 8 tot 10 weken op.

Dat JEM petal glue heb ik niet dus dat weet ik ook niet.

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

5

rietchy schreef:

"Dat was niet erg want het zijn vetten en die zijn nog wel een jaar goed"  Heb het toch maar niet gekocht !!

Helaas blijven vetten echt niet altijd goed. Vetten hebben een houdbaarheidsdatum omdat ze anders "ranzig" worden. Hierom worden er ook altijd anti oxidanten aan vetten toegevoegd.
Met ranzig bedoel ik niet vies, maar het is een term die bij ons vroeger op het laboratorium gebruikt werd om te kijken hoeveel van de vetten niet meer hun werk deden. Om het maar even heel simpel uit te leggen.
Vet, zonder anti oxidanten, waar constant zuurstof doorheen wordt gelijd is gemiddeld na 60 uur ranzig. Daarom wordt er anti oxidant aan toegevoegd om het langer houdbaar te maken.

Ik zou dus niet zo gauw heeeel lang over de houdbaarheidsdatum heen gaan. Als het een paar maand is zal niet zoveel uitmaken, maar ik zou zeker geen jaar later nog gebruiken.