1

Onderwerp: er mislukt geen taart meer met recept cake boss

ik had laatst een vraag op het forum voor een kapsel wat tussen biscuit en cake in zit. ik heb het recept van de cake van cake boss uitgeprobeerd, super!!!!!!!!!!!!!!
ik bak ze soms in de braadslede van de oven, of gewoon in de vorm, je kan er zo lekker mee tillen zonder dat het breekt. niet te vet en niet te zoet (ondanks de 400 gr suiker). en echt heel lekker, maar vooral lekker om mee te werken.
dit wou ik ff delen met jullie.
groetjes
elly

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

Re: er mislukt geen taart meer met recept cake boss

hai

Waar staat het recept???  ben erg nieuwschierig ;)

3 Laatst bewerkt door smollebulle (19-05-2010 15:49)

Nou delen dan maar dat recept! O-)

*te lui om te zoeken of het al ergens staat*

4

dat is goed om te horen, vooral voor 3d projecten!
ik ga hem ook uitproberen!
1x het recept past in welke vorm?? ik bedoel, hoeveel liter is het dan?

Groetjes, Dorothea.

5

ben ook wel benieuwd naar het recept

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

6

Even in de rubriek "Ingezonden recepten" kijken ;)

(deed ik zelf namelijk en zag hem gelijk staan  O-) )

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

hoi elly

nu ben ik heel nieuwsgierig wat jij dan anders doet dan ik.
want bij mij zijn ze alle 3 nou niet echt goed gelukt.
ik had ook t recept gevolgd.
en de eerste gebakken 140 graden 30 min 160/10 180/10 die was wat verbrand aan de onderkant en rees niet echt dus opnieuw
2de 140 en 40 minuten. leek gaar maar met kapje erafsnijden dus niet.
3de 140 /40 en 160/ 10 nou die rees mooi en zag er goed uit. met t kapje eraf. haal ik de vorm van de zijkant is hij daar helemaal niet mooi geworden. net of er hapjes uitzijn, heel bobbelig. hoe moet ik dat dan weer mooi recht krijgen

ben heel benieuwd naar de tips.
want toegegeven hij smaakt zo ontzettend lekker. mijn man vond het dan ook echt niet erg dat ze niet zo goed gelukt waren. hij at ze zo op zonder iets. hahaha

groetjes Wendy

8

Elly, door jou heb ik gisteren de sponge cake uitgeprobeerd. En die was inderdaad héérlijk! (wel 100 gram suiker minder gebruikt!!). Is zeker voor herhaling vatbaar!!

:thumb:

@taartengek:
Ik bak op 160 graden en de cake moest er 1 uur in voordat deze gaar was.
Verder had ik de eieren, zoals bij een gewone biscuit, 10 minuten in een bakje met warm water uit de kraan gedaan, dus voorverwarmd.
En verder heb ik de verwarmde melk met daarin de gesmolten boter natuurlijk iets laten afkoelen; dus niet te heet toegevoegd  aan het beslag anders rijst deze niet....
verder kan ik geen tips geven...hoop dat je hier iets aan hebt??

9 Laatst bewerkt door elly (30-05-2010 10:33)

recept nogmaals:
4 eieren (op kamertemp) eerst een poosje klutsen
dan 400 suiker erbij met zakje vanille suiker
250 gr bloem met 10 gr bakpoeder erbij
in pannetje 235 ml volle melk met 60 gr boter, tot de boter gesmolten is, erbij (ik doe het er gewoon warm bij)
iets zout
het is een dunne massa.
ik zal eens uitrekenen, ik geloof dat dit een relatief goedkope kostprijs is voor de taart, ingredienten gewoon bij de aldi...

ik heb eerst gebakken in een gewone braadslede en ik kan er 2 achter elkaar in mijn oven zetten (AGA, niet te regelen met temperatuur). ik kreeg 2 mooie stevige plakken eruit. lekker handzaam. de laatste keer heb ik gewoon een gewone ronde taart, rond 26 gemaakt in een keer, ook goed te snijden, lekker stevig en goed mee te werken. ik bak altijd 1 of 2 dg van te voren, zet ze koel wel. ik bak dus op ongeveer 160 graden (weet niet precies) een uur en zet ze dan nog even op de bodem van mijn oven (15 min). cake is droog en zakt niet in.
niet te zoet (valt echt mee) en zeker niet te vet!
succes.

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

10

Opgeslagen  :thumb:

Nu nog een keertje proberen  :o

11

Ga ik dan ook maar een keer proberen.

Dank je wel (als ik er maar niet zo van ga schreeuwen en met mijn armen/handen ga zwaaien als Buddy).

:lol:

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

12

Ben benieuwd staat nu in de oven, kon weer eens een x niet wachten. Ik had geen vanillesuiker, dus ik heb vanille concentraat gebruikt, ook 300gram suiker ipv 400. Ik hoop iets minder zoet. Nu maar wachten totdat er een heerlijke geur in huis komt..... :Y  :Y  :Y

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

13

Heb hem net uit de oven gehaald, MISLUKT
Hij is niet goed gerezen melk met de boter heb ik wel laten afkoelen ivm het rijs proces. Smaak is wel erg lekker!!! Ook met 300 gram suiker is deze zoet genoeg.

Tips zijn welkom hoe kan dit......

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.

14 Laatst bewerkt door Sofia (31-05-2010 12:49)

soesa schreef:

Heb hem net uit de oven gehaald, MISLUKT
Hij is niet goed gerezen melk met de boter heb ik wel laten afkoelen ivm het rijs proces. Smaak is wel erg lekker!!! Ook met 300 gram suiker is deze zoet genoeg.

Tips zijn welkom hoe kan dit......

Jammer dat de cake mislukt is. Wat is er precies fout gegaan?

Het kan liggen aan de oven die je hebt. Heb je een hetelucht oven? Zo ja, dan moet je op 160 graden bakken ongeveer. Als je een gasoven hebt met je bakken op 180 graden...

15

Heb een hete lucht oven en op 160 graden ongeveer 60 minuten gebakken, eieren niet te koud gehad, lag in een bakje 10 minuten met warm water. Melk laten afkoelen anders is deze te heet en dan gaat het rijsproces niet beginnen.
Zodra het begon te ruiken was de cake inderdaad bijna gaar. Het huis ruikte heerlijk en de smaak was ook goed alleen. Iemand nog andere iedeeen???

16

bij mij blijft hij ook maar instorten,
ondanks alle tips van hier boven.

In eerste instantie rijst hij prima, tot een bepaald punt waarop hij bijna gaar is. Dan blijft het bovenste knapperige korstje hoog, maar stort hij daar onder opeens naar beneden! ik snap er geen biet van waarom hij dus wel rijst maar dan opeens instort.
Het beslag is super luchtig daar kan het niet aan liggen.
want hij is zooooo heerlijk. en makkelijk te stapelen en zo.

Ik heb een gewone electrische oven en heb hem staps gewijs verwarmd tot 160 graden warmer durf ik eigenlijk niet omdat de bovenkorst, zo al erg knapperig wordt.

Help!!

Groetjes Alexandra
http://www.lekkertaart.nl

17

ik heb ook een poging gedaan maar is me niet geukt maar mijn eieren kwamen net uit de koelkast en heb mijn melkpapje niet laten afkoelen dus misschien nog maar een keertje proberen.

Ingrid
make cupcakes not war

18

Ik kon het niet uit staan dus ik ik heb net weer gebakken en wederom inelkaar gestort, snif. Ik heb nu het originele recept gebruikt met 400 g suiker ipv 300 g , misschien dat het daar aan kon liggen maar nee. Ik heb nu een enorme berg ingestorte cake liggen ga het maar in de diepvries doen maak ik wel van die balletjes van gedipt in chocolade, kom even niet meer op de naam.

Mocht het bij iemand wel goed lukken graag tips en waar zit het hem in.

19

Iedereen met een mislukte cake..... bakken jullie alles in 1 blik of in 2???
Want deze recept hoeft echt geen 60 min te bakken als je de recept volg en in 2 blikken bak. 
En de taart kan instorten door zijn eigen gewicht. ook weer van in 2 blikken bakken ipv 1.

20

ik in meerdere inderdaad. ik heb niet zo grote oven (combimagnetron  :/ )

en daarnaast moest ik toen kleine taartjes hebben dus tja toen er gewoon de boel verdeeld over 2 kleinere bakblikken/schaal.
wel hadden ze toch echt 45 - 60 min op 140 nodig.

groetjes Wendy

21

Ik deel het recept door 2 en de cake moest bij mij precies 60 minuten in de oven op 160 graden.  :Y

22

ik heb hem een tijdje terug ook geprobeerd te maken.......Maar ook mislukt. Hij leek wel heel raar vettig bovenop.

MIsschien toch nog maar eens proberen....

Groetjes Kirsten

23

(AGA, niet te regelen met temperatuur).

Jippie!

Eindelijk iemand met een Aga fornuis hier op het forum!
Kunnen we tips en recepten uitwisselen?

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

24

Ik heb het in 2 bakblikken gebakken en de taart had echt 60 minuten nodig, daarvoor was deze nog niet gaar in de kern. Hij ging ook ruiken bij ongeveer 60 minuten. Ik heb wel een goede constante oven geen temperatuur schommelingen of zo iets dergelijks. Ben benieuwd of er meer mensen zijn waarbij het wel lukt!!!!!!

25

Nou dan denk ik dat ik een super oven heb  :think:
Want in 2 20cm bakblikken staan ze bij mij in de oven maar 35-40 min.  En als ik de helft van de beslag in een 25 blik bak ik een in 30 min :S  En de zijn helemaal gaar.