1

Onderwerp: feestparade

En dan ben je jarig!

Jaan - ikzelf dus - ben vandaag 32 geworden. Veel mensen over de vloer vandaag en komend weekeinde.

Dan moet je natuurlijk je nieuwe hobby ook even showen..ideaaaaale reclame...

maar dan moet je dus niet als beginneling om 9 uur beginnen met de taart, met 2 peuters om je heen als om 12 uur het eerste bezoek komt :s

Eerst oreoballs gemaakt....dat ging goed en lekker snel!

http://i977.photobucket.com/albums/ae254/JaantjeB/KLEIN%20GEBAK/DSC03633.jpg

Toen cupcakes....dat ging ook nog wel

http://i977.photobucket.com/albums/ae254/JaantjeB/KLEIN%20GEBAK/DSC03593.jpg

En dan nog de taart....nog 1 uur te gaan...
Biscuit was gelukkig al klaar...

Het idee was zo'n leuk bijenkorfje....

De bijen gingen prima. Daar ik niet van massieve suikerbollen houd, heb ik de bijen ook als oreoball gemaakt (fondant om oreo 'ei' heen

http://i977.photobucket.com/albums/ae254/JaantjeB/TAART/DSC03638.jpg

Maar dan..nog 30 minuten voor de bijenkorf zelf...ohohoh wat een ellende...

Eerst geprobeerd zo'n mooi rolletje om de taart te leggen...begin ging prima....maar halverwege was de fondant op....hoe stom kun je zijn....

proberen wat bij te mengen...uiteraard kleurverschil... Jaan on tevreden....Eraf prutsen ging ook al niet meer...dan nog maar een lap fondant eroverheen gooien....
Door al het gepruts de halve taart aan het verzakken....resultaaRt.....een ingezakte bijenkorf met schattige bijen....gelukkig trokken de bijen alle aandacht ;)

Lekker machtige taart met zoveel suikerfondant.... er ging niemand hongerig naar huis...dat dan weer wel

http://i977.photobucket.com/albums/ae254/JaantjeB/TAART/DSC03640.jpg

http://i977.photobucket.com/albums/ae254/JaantjeB/TAART/DSC03639.jpg

En heb ik mijn eerste 3 bestellingen binnen

Zaterdag verjaardag deel 2....iets eerder beginnen dus

Groetjes Jaan

2 Laatst bewerkt door gerdad (19-05-2010 23:11)

Re: feestparade

Ik vind hem hoe dan ook prachtig, de bijen zijn geweldig mooi geworden!

O jee en natuurlijk gefeliciteerd zou het bijna vergeten.

Lekker doorbakken dan word ik steeds beter!

3

Toch nog heel mooi geworden! Enne gefeliciteerd!!!

4

Toch nog heel mooi geworden! Enne gefeliciteerd!!!

5

Je oreoballs zien eruit om op te eten....
En je taartje is goed gelukt hoor!!!  :thumb:

6

Goh ik vind het erg knap, oreoballs, CC's én een gedecoreerde taart, en dat allemaal in drie uur?!? 
Petje af, en het ziet er allemaal ook echt heel mooi uit!

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

7

EverLearn schreef:

Goh ik vind het erg knap, oreoballs, CC's én een gedecoreerde taart, en dat allemaal in drie uur?!? 
Petje af, en het ziet er allemaal ook echt heel mooi uit!

de bloemetjes voor op de cupcakes en de bloemetjes bij de bijenkorf had ik al eerder gemaakt...zover was ik dan wel al ;)

8

Leuk allemaal............. :)

9

ik ben mega onder de indruk!

volgens mij had ik allang die korf in elkaar gemept. om vervolgens naar de AH te fietsen voor een vlaaaaaiii  :s

super cool hoor...!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

10

Nou ik vind het een hele prestatie ik vind je oreo ballen mooi strak dat ik mij nog niet gelukt  :(

Nog gefeliciteerd !

11

Ik vind het geweldig  :Y Het past allemaal prima bij elkaar
en je bijtjes die zijn zo leuk!!met die wangen!haaha
oreoballs ook mooi rond zeg...

live,laugh,love....and make cake

12

Nog gefeliciteerd! En wat zijn je bije lief. Ze hebben een hele lieve glimlach

No matter how the wind howls, the mountain cannot bow to it

13

Nog gefeliciteerd!!

Jeetje zeg wat een drukte zo vlak voor je verjaardag maar alles ziet er toch heerlijk uit!

En 3 bestellingen?
Geweldig toch?! :thumb:

14

Allereerst gefeliciteerd!
Wat ziet alles er goed uit, en wat heb je die oreaballen die chocolade er strak om heen zitten! ik heb het 1x geprobeerd, heb ze daarna snel allemaal opgegeten (en dus een kilo aangekomen) omdat ze er helemaal niet uitzagen haha.

Hoe heb je die blosjes op de wangetjes van je bijtjes gemaakt?

15 Laatst bewerkt door jaan (20-05-2010 14:52)

reneebr schreef:

Allereerst gefeliciteerd!
Wat ziet alles er goed uit, en wat heb je die oreaballen die chocolade er strak om heen zitten! ik heb het 1x geprobeerd, heb ze daarna snel allemaal opgegeten (en dus een kilo aangekomen) omdat ze er helemaal niet uitzagen haha.

Hoe heb je die blosjes op de wangetjes van je bijtjes gemaakt?

Oreoballs had ik in de vriezer gelegd. De chocolade goed gesmolten en doorgeroerd (geen klontjes meer). Chocolade in een klein bakje zodat ik geen kilo choco hoefde te smelten ;) maar de bolletjes toch volledig ondergedompeld konden worden. Omdat de bolletjes dus ijskoud waren stolde de chocolade meteen en was 1x dopen genoeg. Daarom zit de choco er lekker strak omheen denk ik.

De blosjes is gewoon met chili red poeder uit de webshop, met een klein penseeltje opbrengen...

groetjes Jaan