1

Onderwerp: Botercreme

Heej Dames.
Ik heb 23 april een taart gemaakt en ik had nog wat botercreme over en ik heb het dus in een zakje gedaan en het lig der nog.
en morgen ga ik een taart maken, ken ik de botercreme gewoon gebruiken of toch liever niet, gewoon lekker vers maken??
en als ik het ken gebruiken, wanneer moet ik het eruit halen, ik heb het pas morgen avond nodig.

Re: Botercreme

In de koelkast? Ik zou het niet meer gebruiken!

Groetjes Natasja!

3

Ik zou het ook niet meer gebruiken. Zelf maak ik altijd een grote hoeveelheid botercreme en vries deze gelijk in de spuitzakjes in. Op de zakjes zet ik de hoeveelheid botercreme en evt of er een smaakje aan zit. Heel handig als je een keer een taartje moet maken, dan haal je gewoon een zakje uit de vriezer en hoef je niet iedere keer weer botercreme te maken.

Ik zou het ook niet meer gebruiken. Dit overigens niet gebaseerd op enige wetenschappelijke kennis maar meer op gevoel  :lol:
Ik vries het in en dan gebruik ik het nog wel na een tijdje. Bedenk me nu dat ik eigenlijk wel op datgene dat ik invries datum stikkertje zou moeten doen. Hmmmm  :think:

Life is what you bake it.

haha bedankt. dan gooi ik het straks gewoon weg en maak ik lekker nieuwe botercreme. wel zo lekker lijkt me.

6

Ok, zelfde vraag, maar die van mij is van afgelopen zondag. Staat in een luchtdicht bakje in de koelkast, kan ik die wel nog gebruiken (bijv aanstaande zaterdag)?

Ja die kan wel.

Groetjes Natasja!

8

Liessa schreef:

Ok, zelfde vraag, maar die van mij is van afgelopen zondag. Staat in een luchtdicht bakje in de koelkast, kan ik die wel nog gebruiken (bijv aanstaande zaterdag)?

Die zou volgens mij nog wel kunnen (natuurlijk afhankdelijk van de houdbaarheid van de boter die je gebruikt hebt)

9

Oh, die had ik die ochtend pas gekocht, dus die is dan nog goed. Toch maar weer een taart bakken :) Wat vervelend! :D