1

Onderwerp: Los latend cc papiertje na et decoreeren?

Ik zat echt heel lang te twijfelen over welke rubriek ik deze moest zetten..

Heel vaak zijn er topics en vragen over los latende papiertjes... zelf heb ik et ook een keer mee gemaakt gelijk na et koelen van de cc's (denk dat et aan de papiertjes lag).  En van wat ik begrijp van alle topics (jaaaaa ik heb de zoek functie gebruikt :+) is dat et gebeurd net uit de oven/tijdens afkoelen. 
Nou gisteravond heb ik cc's gemaakt.. recepten zoals altijd.. standard wit papiertjes de je per 1000 koop.  Totaal had ik 48 cc's en 32 micro cc's (nog kleiner als de minis) 4 verschillende smaken BC voor de toefjes meringue botercreme met aardbei en citroen smaak.. en webshop BC met chocolade en mocca smaak. 
Vanmorgen toen ik ze uit de koelkast pakte zag ik dat alle papiertjes van de cc's met chocotoefjes kwam los :S 

Wie oh wie heeft dit eerder gehad?  En weet et mssn te voorkomen? 

BTW cc's had ik niet gevuld.. en voor de choco en mocca smaken had ik choco cc's gebakken.

2

Re: Los latend cc papiertje na et decoreeren?

ik heb alleen loslatende papiertjes als ik te lang met de eiren mix. dus ik mix alles en als laatste heel kort de eieren erbij.......
misschien heb je hier niets aan, ik weet het ook niet zo goed

bakkiemettaart.hyves.nl

3

Mijn man klaagt alleen maar dat de papiertjes te vast zitten en dan teveel cake erop blijft zitten. Ik gebruik de papiertjes van Blokker.

Zou het niet komen doordat ze in de koelkast hebben gestaan?

4

Ik gebruik papiertjes van de HEMA en bij zitten ze ook goed vast. En idd...kort mixen.

5

Ik laat ze altijd afkoelen in het blik, heb tot nu toe gelukkig maar zelden loslatende papiertjes gehad.
Kan mij zo voorstellen dat het komt omdat ze in de koelkast hebben gestaan. Is natuurlijk kouder en vochtiger.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

Nou volgende keer zorg ik ervoor dat ik ze gewoon buiten de koelkast bewaar en alleen de met meringueBC in de koelkast. 
En et kan best dat ik de chocolade cc's te lang heb gemixt.
Thanks voor de tips :D

7

Ik had in het begin ook altijd hetzelfde probleem, maar ik laat de cc nu in de vorm afkoelen. Nu latende papiertjes bijna nooit los.

8

ik heb nu ineens ook loslatende papiertjes. helemaal klaar, wil ik vanmorgen de cakejes pakken om nog een foto te maken....bijna alle papiertjes losgelaten.

hoe kunnen we dit oplossen? iemand idee hoe je het netjes kunt oplossen zonder opnieuwe te hoeven beginnen/.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

9

Canadesje schreef:

Nou volgende keer zorg ik ervoor dat ik ze gewoon buiten de koelkast bewaar en alleen de met meringueBC in de koelkast. 
En et kan best dat ik de chocolade cc's te lang heb gemixt.
Thanks voor de tips :D

Waarom zou de de cc met meringue BC wel in de koelkast doen?? Ik laat deze ook altijd buiten de koeling!