1 Laatst bewerkt door sisca11 (19-05-2010 11:57)

Onderwerp: chocolademousse met nootjes (welke??)

Ik ben gevraagd om voor een vriendin  2 communietaarten te maken.
Nu moet ik er voor hetzelfde weekend nog een aantal voor de communie van onze zoon maken dus ik ben nu al alles aan het plannen.
Mijn vriendin wil graag een boekvorm met chocolademousse en nootjes maar ze wist niet precies wat voor nootjes. Nu eet ik zelf nooit nootjes omdat ik het daar benauwd van krijg dus ik heb ook geen idee!  Wie heeft een suggestie??? Kan ik walnoten gebruiken of pecannootjes?? Of alles door elkaar heen??

Oh en zou ik deze taart bekleed met fondant kunnen invriezen of kunnen nootjes daar niet tegen?

Groetjes,

Sisca

2

Re: chocolademousse met nootjes (welke??)

Bij chocola zou ik kiezen voor hazelnoten of amandelen.
Ik denk wel dat de nootjes tegen invriezen kunnen. Er is toch ook bij de supermarkt ingevroren gebak met een notenrandje te koop?

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

Re: chocolademousse met nootjes (welke??)

Hazelnoten was ook mijn eerste gedachte. En ik ben gek op pecannoten, dus dat kan wat mij betreft ook prima.

Heb trouwens laatst bij de Xenos zakjes notenmix van dr- oetker gekocht, speciaal voor taartdecoratie dus. Misschien is dat iets? Ik vond het best lekker, heb het als topping voor een appeltaart gebruikt.

En denk dat invriezen prima gaat hoor! Trouwens wel lekker om de noten, welke je ook gebruikt, even te roosteren vantevoren.