Onderwerp: 2e en 3e taart: Dora (puzzel) en Moederdag (strik)
Ik heb het taartenbakvirus flink te pakken geloof ik! Ben deze maand begonnen met taarten maken en heb er nu al 3 gemaakt! 
Dit is m'n 2e taart, een Dora verjaardagstaart voor de dochter van de vriendin van mijn broer. Was de eerste keer puzzelen. Toen ie opgehaald werd bleek dat ze 6 werd en geen 7! Kon gelukkig de 7 er nog afwippen en snel een 6je maken
. Het idee van de roze ondergrond en het paarse hart heb ik van Micky afgekeken op het forum. De taart is gevuld met witte chocolademousse en aardbeienjam. Ze waren er heel blij mee.

M'n 3e taart is een taart voor moederdag met strik (tartacadabra). Deze heb ik gevuld en afgesmeerd met ganache. Hij smaakte lekker, maar het was wel superzwaar op de maag met zoveel chocolade... M'n moeder vond hem gelukkig heel mooi. Was lang geleden dat ik een zelfgemaakt cadeau gaf voor moederdag
.

Ik had ook nog gelijk een vraagje. Telkens als ik de fondant op de taarten aanbreng, dan scheurt direct de fondant op de randen van de taart (waar de hoek zit). Heeft iemand hier tips voor?
Alvast bedankt voor het kijken!
. Maar ik spiek altijd even op een plaatje van een kleurencirkel om te bepalen welke kleuren ik moet gebruiken. Zoals deze: