1

Onderwerp: ? over chocomousse, banaan en bewaren

Hallo alle taart bakkers  :D

Zoals de titel het al zegt heb ik een vraag over chocomousse en banaan.

Wilde eigenlijk bananenvulling maken, maar als ik dan lees (met zoekfunctie) dat de banaan bruin wordt, dacht ik zou ik niet stukjes banaan op de chocomousse kunnen leggen??
Wie weet dat??
Maak de taart vandaag af en hij gaat morgenvroeg mee naar mijn beste vriendin  :)

Nog een vraagje over het bewaren van de taart.
Heb al paar keer gelezen dat als je de taart in de koelkast zet met fondant bekleed dat die gaat zweten of smelten.
Maar dan lees ik ergens anders weer, dat ze hem in de keolkast bewaren.
Hoe bewaren jullie hem dan in de koelkast??

Groetjes Joke :)

2

Re: ? over chocomousse, banaan en bewaren

als je de banaanstukjes eerst even omroert met een scheutje citroensap worden ze niet meer zo bruin.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Banaan idd met citroensap wordt niet bruin, maar natuurlijk kun je het ook door de chocolade mousse roeren of erop leggen. Heerlijk!

Ik bewaar taarten altijd in de koelkast. Het gaat inderdaad wel een beetje zweten als je hem eruit haalt, maar zolang je er niet aanzit, en hem rustig laat opdrogen (evt. met de ventilator erop)een half uurtje voor aansnijden, gebeurt er verder niets met je taart hoor. Hij smelt ook niet hoor.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Banaan wordt bruin door contact met zuurstof, dus..... snel werken en dichtmaken die taart!!
Heb nog nooit bruine banaan gehad in mijn taarten!

Enne, chocomousse met banaan is zooooooooooooo lekker! En bananenmousse gemaakt met de mix van de webshop en bananenpuree (uit een fles) ipv het water, mmmmmmmmmmmm  :Y

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

Dank jullie allemaal voor de tips :)

Heb schijfjes banaan in de chocomousse gedaan en nu maar wachten tot straks (wilde zeggen morge, maar dat is het al :lol: )

Nu maar hopen dat mijn vriendin de taart lekker vindt  :)
Morgen euh straks nog ff lettertjes maken en dan hup naar mijn vriendin op bezoek  :)

Zeker weer wat bij geleerd vannacht  :lol:

Groetjes Joke :)