Onderwerp: vegetable shortening
Ik kom op internet veel recepten (amerikaans) tegen, en in de botercreme doet bijna iedereen dan vegetable shortening, ik geloof dat wij dat crisco noemen?
Weet iemand waarom, en waarom wij dat hier niet doen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vegetable shortening
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik kom op internet veel recepten (amerikaans) tegen, en in de botercreme doet bijna iedereen dan vegetable shortening, ik geloof dat wij dat crisco noemen?
Weet iemand waarom, en waarom wij dat hier niet doen?
omdat wij op onze gezondheid letten. dat zijn verzadigde vetten, vandaar dat het toch minder gezond is
@ Monique: Bedoel je dan de botercreme, of juist de shortening? In botercreme zitten juist heel veel verzadigde vetten, van shortening wist ik het niet...
shortening is slechter dan boter volgens mij. als je shortening intypt in google kun je e.e.a. erover lezen. misschien dat het wel meevalt, boter is idd ook niet goed voor onze arderen
De "nieuwe" crisco heeft nu minder verzadigde vetten als de classic crisco.. welke wij hier kan kopen weet ik niet maar volgens mij zou de botercreme echt vies smaken met crisco erin.
En crisco is gewoon een merk shortening.. als je in een supermarkt in canada of de vs kijk staan er ook veel meer merken.
Niet alleen de smaak zou anders zijn en ook wat monique zei "omdat wij op onze gezondheid letten" (crisco is 100% vet boter 80 ) maar kijk ook eens naar de prijs
in de vs is crisco niet echt duur maar omdat et hier import is betallen wij veel meer.
Heb ook even gegoogled: had me nooit gerealiseerd dat crisco inderdaad zo "slecht' was! Het feit dat het plantaardig isleek zo veelbelovend . Maar ja, 80 of 100%, de voornaamste reden om boter te gebruiken is toch inderdaad de smaak: lijkt me echt heel vies met alleen crisco. Ik heb wel eens gelezen dat als je spierwitte botercreme wilt maken je crisco kunt gebruiken, maar daar moet je dan wel weer een botersmaakstofje aan toevoegen!
Volgens mij nemen ze Crisco omdat het wit van kleur is. Boter is gelig, hierdoor krijg je dus een gelige cr
Maar je vind zo maar geen wit vet buiten frietvet en crisco natuurlijk en het lijkt me toch onsmakelijk om botercreme te maken met gedeeltelijk met roomboter en frietvet???
Ik dacht dat je Crisco alleen gebruikte om je fondant of marsepein mee in te smeren zodat je vormpjes niet vastplakken?
als je het gebruikt om plakken tegen te gaan kan dat inderdaad met een puur plantaardig vet, iedere vet is dan prima. Het is niet handig om boter door je marspeien of fondant te hebben, omdat het daar van bederft, maar met puur plantaardig vet kan het dus wel, en crisco is dat inderdaad.
Maar je kunt er dus ook cr
Heb ook even gegoogled: had me nooit gerealiseerd dat crisco inderdaad zo "slecht' was! Het feit dat het plantaardig isleek zo veelbelovend
. Maar ja, 80 of 100%, de voornaamste reden om boter te gebruiken is toch inderdaad de smaak: lijkt me echt heel vies met alleen crisco. Ik heb wel eens gelezen dat als je spierwitte botercreme wilt maken je crisco kunt gebruiken, maar daar moet je dan wel weer een botersmaakstofje aan toevoegen!
Maar dan blijft natuurlijk altijd nog de vraag wat is slechter 100% plantaardig vet of 80% dierlijk vet. Als je moet kiezen tussen dierlijk en plantaardig vet wordt altijd gezegt dat plantaardig vet beter is.
Geen idee allemaal maar ik hou het gewoon bij 123 botercreme
Heb ook even gegoogled: had me nooit gerealiseerd dat crisco inderdaad zo "slecht' was! Het feit dat het plantaardig isleek zo veelbelovend
. Maar ja, 80 of 100%, de voornaamste reden om boter te gebruiken is toch inderdaad de smaak: lijkt me echt heel vies met alleen crisco. Ik heb wel eens gelezen dat als je spierwitte botercreme wilt maken je crisco kunt gebruiken, maar daar moet je dan wel weer een botersmaakstofje aan toevoegen!
Dat is dan ook weer allemaal dubbel werk, haha!
Zelf ben ik hier verder nog niet in thuis. Moet eens een boekje zoeken ook over hoe ik taarten/cupcakes mooier/lekkerder enz kan maken. Maar weet nu al wel dat ik voor boter ga kiezen om erin te verwerken, want 80 of 100%... het is zowiezo niet gezond, maar dan toch maar de gezondste optie kiezen hé .
Het is maar wat je gewend bent. In de tropen gebruiken ze crisco omdat het een hoger smeltpunt heeft dan boter, dus je cremes blijven langer goed.
Op de Antillen bakken ze er zelfs taarten mee.
Soms gebruiken ze ook een mix; de helft boter de helft crisco.
En zij weten niet beter en vinden het lekker smaken.
nee ik ben juist fan van crisco!!!
smaakt echt veel beter! ik houd namelijk niet van boter! erg he?! maar door crisco smaakt het veel neutraler!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vegetable shortening