1

Onderwerp: Waar gedroogde aardbeien kopen?

Waar ik gedroogde aardbeien kan kopen?

Vast bedankt voor het meedenken!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

2

Re: Waar gedroogde aardbeien kopen?

Natuurwinkel o.i.d.?

3

Zou het niet weten :nooo

Misschien kun je ze zelf drogen in de oven op de laagste stand met de deur een beetje open, net als met tomaten.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

4

Kaas en notenwinkel? Op sommige markten staan ook kramen die heel veel verschillende soorten gedroogd fruit verkopen.

5

Wist niet eens dat die bestonden!!!!! Misschien Kaas van Faas in de Kersenboogerd? Of toch zaterdag maar op de markt kijken? Of de Turkse supermarkt? Ïk weet het echt niet! Maar mocht ik ze nou heel-heel-héél toevallig tegen het lijf lopen waar ze die in de buurt verkopen, laat ik het je absoluut weten. Maar anders zou ik ze inderdaad - net zoals Heidi zegt - in de oven drogen op lage temp.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

6

Ik ga vrijdag ff naar Faas en naar die supermarkt ernaast. De groentenboer wist niet eens dat het bestond.

En ik heb bedacht dat als dat niet lukt, ik van die aardbei stukjes ga kopen bij de Hema, die verkoopt dat als snoep.

Greetz Miranda

7

Is dat net zoiets als die appelchips die ze bij de supermarkt hebben?

8

Nou, ik heb het hoor! Ik ben tijdens het koken nog ff naar de Turk gerend (nee hoor, nooit van gehoord) en toen naar Faas. En die vroeg: hoeveel wil je hebben?
Nou ja!
Maar bedankt voor de super tip, ik ga morgen cakejes bakken.

En het ziet er uit als die pruimen enzo...

Greetz Miranda

9

Jij ook bedankt! Nu weet ik, dat ik mijn eigen tip ook kan volgen  :lol: ! Laat je nog even weten of het wat is. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

10

Nou, ze zijn erg lekker. We hebben er al wat opgepeuzeld. Het lijken net stukken harde jam...

Greetz Miranda

11

Nou, dat wil ik dan wel 's uitproberen. Op naar Faas dus! (Hij zal wel denken: "wat is er opeens veel vraag naar die gedroogde aardbeien; normaal komt er noooooit iemand om!"  :lol: )

12

nooit van gehoord

faas zal wel niet in zutphen zitten denk ik

groetjes christel

13

Haha, nee sorry, da's de plaatselijke kaas- en delicatessenboer hier in Hoorn (wijk Kersenboogerd). Ik kan daar vanuit mijn woonplaats nog wel heen fietsen, maar voor jou vanuit Zutphen misschien wat ver.

14

Ik kan altijd wat versturen hoor!
Ik heb nu cakejes gemaakt en in de oven gestopt. Ben benieuwd hoe het wordt. Mijn collega's moeten morgen proeven!

Greetz Miranda

15

Gedroogde stukjes aardbeien zitten ook in de dozen van kellogs, raar dat niemand het kent

16

De hema verkoopt ook jip en janneke doosjes (a la rozijntjes) met gedroogd fruit. o.a. aardbei en appel het zijn kleine stukjes dus ze kunnen zo door het beslag.

17

Twixie schreef:

Gedroogde stukjes aardbeien zitten ook in de dozen van kellogs, raar dat niemand het kent

De meeste kennen de gedroogde stukjes aardbei wel, maar idd in de Kellog's en zo. Per kilo zijn ze bijna nergens te krijgen. Op beurzen zie ik wel eens kramen staan,  met de meest vreemde soorten gedroogd fruit. En om nou al die stukjes aardbei uit de cruesli te gaan halen......  :lol:

18 Laatst bewerkt door Teiget (19-05-2010 14:33)

Nee en ik lust ook geen cruesli!  :lol:

Greetz Miranda

19

Weet niet of ik "reclame" mag maken maar gevriesdroogde aardbeiden en andere vruchten kun je online bestellen bij mixmymix.nl