1

Onderwerp: soorten marsepein?

Ik bestel eigenlijk altijd de 1/3 marsepein uit de webshop, omdat ik daar altijd tevreden over geweest ben. Maar ik vraag me al een tijdje af of er een verschil is tussen de soorten marsepein. Ik dacht nl altijd dat 1/3 of 1/4 nodig waren om te rollen, maar in een andere webshop verkopen ze uitrolmarsepein 1/2. Is de gewone marsepein die je in de supermarkt koopt dan ook goed om uit te rollen; want dat is toch ook 1/2? Kortom: wat is nu eigenlijk het verschil, behalve waarschijnlijk de smaak?

2

Re: soorten marsepein?

Hm, inmiddels doet de zoekfunctie het weer, dus al een paar antwoorden gevonden, maar nog niet eensluidend. Volgens sommigen werkt het fijn, volgens sommigen is het niet te kleuren, volgens anderen niet uit te rollen, maar volgens de meesten heel duur. Ik heb het nu gevonden voor 8 euro/kilo, dus ik probeer het gewoon, denk ik. Is wel een gok, want meteen voor mijn eerste opdracht, maar dan ben ik wel zeker dat ik het op tijd in huis heb. Als iemand nog tips heeft voor het kleuren oid, hou ik me aanbevolen!

3

Re: soorten marsepein?

Ik heb het ook, 1:2 marsepein.  Omdat ik het soms bij de Hanos haal en daar hebben ze niet anders. Je kan het gewoon kleuren. Volgens mij is het verschil de amandelen in verhouding tot de suiker, 1:2 heeft meer amandelen er is daardoor wat stugger/grover dan 1:3 en 1:4.

Ik heb hier ook een topic over geopend met de vraag of ik er gewoon wat poedersuiker doorheen kan doen. Tot nu toe nog geen reactie, wel dat je het eventueel in de magnetron kan doen om het soepeler te maken.

Hopelijk heb je hier iets aan. En veel succes met je opdracht.

Ilonka