1

Onderwerp: Icing vraagjes

Misschien een rare vraag, maar op het pak icing dat ik heb gekocht staat dat je 120 ml moet gebruiken op het hele pak, klopt dat wel? Is dat niet heel weining? En hoe lang kan je het daarna nog bewaren? Ik probeer een Mercedes-ster op de taart te gaan plakken straks (rechtopstaand) maar hij breekt elke keer, daarom wil ik hem nu met icing vastzetten, is dat daar geschikt voor?

Bedankt voor de antwoorden, ik ben een leek met icing.

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

2

Re: Icing vraagjes

Dat klopt wel hoor, want als je het zelf maakt met eiwitpoeder en 500 gram suikerbakkerspoeder, gaat er ook maar 60ml water in. En zo'n pak is een kilo.

Als je maar de helft gebruikt, zou ik wel eerst even goed roeren voor je de helft afweegt om te voorkomen dat de verhouding van de ingrediënten onevenredig verdeeld zijn.

Na aanmaken is het zo'n 2 weken in de koelkast houdbaar.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

De verhoudingen op het pak kloppen idd, je kunt ook de helft gebruiken en dan doorroeren zoals Marianne al schreef.

Als je het wilt bewaren is het wel handig om bovenop de icing in het bakje huishoudfolie te doen (doen echt op de icing zelf) en dan een deksel, dan blijft het beter houdbaar (wordt niet zo hard).

Nog handiger is het om bloemetjes te spuiten van deze icing, heb je gelijk een voorraad! Succes met de ster!

4

bedankt voor de (drievoudige :lol: ) antwoorden!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!