1

Onderwerp: Biscuit oud?

Hallo!

Ik zou dus zaterdag een taart maken en had biscuit 's ochtends gebakken. 's avonds bleek de vuling bedorven dus heb de biscuit laten liggen. Zou ik deze vandaag nog kunnen gebruiken voor een slagroomtaart? Vind het zonde om hem weg te gooien. Waarschijnlijk is het een kwestie van uitproberen, maar wellicht heeft iemand ervaring?

2

Re: Biscuit oud?

Hi,

De BB is dus niet in aanraking geweest met een vulling?
En hoe heb je de BB bewaard?

BB kun je vaak wel enkele dagen wij de koeling bewaren.
Dus als er verder niets mee is gebeurt is het volgens mij geen probleem.

Groet Machanda

Have a Nice day!

3

Voor mezelf zou ik het wel aandurven, mits bewaard in folie. Anders even doorsnijden en voelen?

4

Hier afgelopen donderdag een biscuit gebakken.............de stukken die ik eraf heb gesneden in een plastic zak bewaard..........en vandaag met mijn dochter van 15 maanden heerlijk van gesnoept........nog lekker zacht en smakelijk........

5

Die verpakking in folie of plastic is volgens mij het magische woord  :Y

Have a Nice day!

6

Nou, dan heb ik geluk haha! Heb de biscuit meteen na het afkoelen goed ingepakt in plasticfolie en bewaard in een taartdoos. Ga het gewoon proberen. Dank voor antwoorden!

7

Succes, komt vast goed!  :Y

Have a Nice day!

8

Heb hem toch niet meer gebruikt. Heb hem doorgesneden maar vond hem toch net iets te droog en brokkelig. Veel minder lekker dan een verse iig..dan bak ik toch liever een nieuwe.